اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 17 اسفند 1392 / کد مطلب: 8228 / نظرات: 0


آستان امامزاده جعفر(ع)توسط خیرسبزواری بازسازی شد


آستان امامزاده جعفرعتوسط خیرسبزواری بازسازی شد سبزوارپیام-غلام‌حسین چاهه، خیر نیک‌اندیش سبزواری تاکنون برای بازسازی امامزاده سیدجعفر ابن موسی‌کاظم(ع)پنج میلیارد ریال هزینه کرده است.

به گزارش سبزوارپیام،غلامحسین چاهه در گفتگو با مهر افزود: تاکنون بازسازی داخل حرم امامزاده سیدجعفر(ع) انجام و آستان مقدس مفروش شده است.

این خیر سبزواری با اشاره به نوسازی آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع) روستای چاهک، اظهار کرد: به لطف خداوند منزلی در تهران دارم و سالانه هزینه اجاره آن را در کار خیر صرف می‌کنم.

چاهه بیان کرد: من در همه حال شاکر پروردگار مهربان هستم که بنده را مورد عنایت خویش قرار داده است تا با هماهنگی اداره اوقاف به آبادانی امامزاده سید جعفر(ع) و مسجد روستا بپردازم.

 

وی با اشاره به اینکه انگیزه‌اش از کار خیر تشویق دیگران به کار خیر بوده است، ادامه داد: تاکنون کف‌سازی، سنگ‌کاری و آیینه‌کاری داخل آستان مقدس انجام شده است.

این خیر نیک‌ندیش اضافه کرد: بعد از بازسازی این آستان مقدس، حضور مسافران و زائران به‌طور چشمگیری در این آستان افزایش یافته است و نیاز این آستان به پارکینگ سبب شد هزینه ساخت پارکینک را نیز بپردازم.

چاهه اضافه کرد: برنامه‌های زیادی برای آینده آستان امامزاده دارم که یکی از آنها تعویض ضریح و ساخت زائرسرا است تا با آبادانی هر چه بیشتر و فضای معنوی ایجاد شده، سبب جذب زائر یا گردشگر مذهبی شود.

این خیر نیک‌اندیش در برنامه طرح مودت که اخیرا برگزار شد، مبلغ صد میلیون ریال برای خانه عالم و 300 میلیون ریال برای ساخت حسینیه روستا پرداخت.

آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع) معروف به شاهزاده جعفر در حاشیه روستای چاهک بین سبزوار و نیشابور بر بلندای تپه‌ها بنا شده و یکی از پسران گرانقدر امام موسی کاظم(ع) است./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.