اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 17 اسفند 1392 / کد مطلب: 8227 / نظرات: 1


برگزاری همایش بزرگ بانوی شهادت، حامی رسالت در سبزوار


برگزاری همایش بزرگ بانوی شهادت حامی رسالت در سبزوار سبزوارپیام-مدیرعامل مؤسسه خیریه امام حسین (ع)گفت:همایش بزرگ بانوی شهادت، حامی رسالت در سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپبام،سیدحسن دلبری امروز در گفت‌وگو با فارس  ارتباط با این همایش اظهار داشت: این همایش در راستای گرامیداشت مقام و منزلت حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب (س) در این شهرستان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه دارای جایگاه ویژه‌ای در گسترش اسلام است گفت: این بانوی بزرگ اسلام نخستین خیر در این آیین پاک است که مال و اموال خود را در راه گسترش این آیین الهی صرف کرد.

 

وی ادامه داد: مقام حضرت خدیجه مقام بسیار والایی است و متاسفانه یاد این بانوی بزرگوار آنگونه که باید گرامی داشته نمی‌شود و مسئولین فرهنگی ما باید نسبت به این مسئله مهم دقت کنند.

 

وی با اشاره به رویکردهای مؤسسه خیریه امام حسین (ع) تصریح کرد: این مؤسسه با 3 هدف حمایتی، درمانی و فرهنگی از سال 1379 به صورت رسمی تأسیس شده است.

 

وی با بیان اینکه ما در بخش حمایتی از بیش از یک هزار و 210 مددجو به صورت موردی حمایت می‌کنیم، افزود: از بیش از 108 مددجو نیز به صورت مستمری بگیر با همکاری بهزیستی حمایت خاص می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های مؤسسه خیریه امام حسین (ع) احداث درمانگاه خیریه در شهرستان است اضافه کرد: این درمانگاه مزین به نام حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) است و در راستای دادن خدمات پزشکی که از هزینه‌برترین خدمات است تأسیس شد.

 

دلبری افزود: ما در این درمانگاه همه همت خود را بر این گذاشته‌ایم تا بتوانیم خدمات پزشکی را به صورت نیمه‌بها و برای نیازمندان به صورت رایگان ارائه کنیم.

 

وی برگزاری همایش‌های معرفتی را نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه دانست و گفت: اجرای مسابقات قرآن کریم، برگزاری دور‌ه‌های حفظ نهج‌البلاغه و قرآن از جمله برنامه‌های فرهنگی ما در این مؤسسه خیریه است.

 

دلبری با اشاره به مقام و منزلت حضرت زینب کبری (س) ادامه داد: خطبه‌خوانی این بانوی بزرگوار در مجلس یزید و معاویه باعث شد تا پایه‌های حکومت بنی امیه بلرزد و حقانیت اسلام واقعی و ائمه اطهار نشان داده شود.

 

وی با بیان اینکه در این همایش بیش از 500 نفر شرکت کرده‌اند از تقدیر بانوانی که نام آنها زینب و خدیجه است نیز خبر داد./2






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.