اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 اسفند 1392 / کد مطلب: 8166 / نظرات: 0


نماینده مجلس: ابلاغیه اقتصاد مقاومتی چراغ راهنمای اقتصاد ملی است



نماینده مردم سبزوار ، جغتای ، جوین، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، راهشگا و چراغ راهنمای اقتصاد ملی است.
 
به گزارش " سبزوار پیام" رمضانعلی سبحانی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این بودند که اقتصاد ایران را زمینگیر کنند اما تلاشگران عرصه های اقتصادی، تمام تهدیدهای آنان را به فرصت تبدیل کردند.

وی تصریح کرد: هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید زمینه اجرایی شدن این ابلاغیه را برای نجات اقتصاد کشور فراهم و راهکارهای رشد و توسعه اقتصادی آن را با دقت نظر بیشتری دنبال کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اصلاح فرآیندهای اقتصادی، اجرای این ابلاغیه نیاز به دستورالعمل های زیادی دارد و مجلس می تواند در این مسیر با اصلاح قوانین و مقررات، دولت و سایر دستگاه های اجرایی را یاری کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس افزود: افزایش بهره وری، افزایش تولید داخلی با انجام سرمایه گذاری های جدید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توجه به نیروی انسانی متخصص، بدون شک اقتصاد ملی را از وضعیت موجود نجات خواهد داد.

وی اظهار داشت: اجرای این ابلاغیه نیازمند همراهی، تعامل و همکاری تمام دستگاه های اجرایی است تا با رفع گره های اقتصادی، اقتصاد ملی را به شکوفایی و پویایی برساند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را منوط به کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی عنوان کرد و گفت: در حالی که 60 تا 70 درصد اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی متکی است بسیاری از کشورهای جهان که سهم بیشتری در فروش نفت خام دارند ، کمتر از 30 درصد اقتصاد آنها به نفت وابستگی دارد.

سبحانی فر در پایان افزود: اقتصاد ایران سرشار از ظرفیت های بالقوه است که با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، شاهد رشد و توسعه آن در بخش های مختلف خواهیم بود./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.