اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 9 اسفند 1392 / کد مطلب: 8148 / نظرات: 0


موافقت با استقرار اداره آموزش و پرورش در روداب


مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی از راه‌اندازی پارلمان مجازی فرهنگیان در هفته معلم خبر داد و گفت: در این پارلمان بیش از 120 نفر عضو هستند.
سیدجواد حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش قطب شهید فرومندی شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بزرگ‌ترین ظرفیت در پیشبرد اهداف و کیفیت بخش آموزش است؛ اظهار داشت: متأسفانه از ظرفیت‌های این شورا فقط 5 درصد استفاده شده و آنچه که می‌تواند اهداف آموزش و پرورش و سیاست‌های دولت را محقق کند شورای آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه یکی از جایگاهای تحقق اقتصاد مقاومتی وزارت آموزش و پرورش است گفت: یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی مسئله مهم ساماندهی نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش افزایش 26 درصدی داشته است ادامه داد: ما بیش از یک میلیون و 200 هزار معلم داریم که با سیاست ساماندهی این میزان باید به 800 هزار نفر برسد و هیچ استخدامی نیز در آموزش و پرورش صورت نخواهد گرفت و دولت نیز قول داده تا در 4 سال آینده با این تعدیل نیرو این 26 درصد بودجه افزایش یافته را به 30 درصد افزایش دهد تا وضعیت معیشتی معلمان نیز بهتر شود.
وی با بیان اینکه بیش از 55 هزار آموزگار اضافی در بدنه در حال کار هستند؛ گفت: این بدان معناست که از این معلمان بر اساس توانایی‌هایشان بهره گرفته نشده است و با سیاست ساماندهی می‌توان این افراد را با توجه به نیاز و توانایی ایشان به کارگیری کرد.
وی با اشاره به بودجه سال 93 آموزش و پرورش نیز افزود: بر اساس سیاست‌های جدید دولت 5 درصد به مدارس بودجه داده می‌شود تا مدیر مدرسه این بودجه را در راستای ارتقاء مدیریت و سطح آموزش در مدرسه هزینه کند.
وی اضافه کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال تغییرات اداری هستیم و مدیران نیز باید به فکر ارتقاء سطح آموزشی مدارس خود باشند و براساس سیاست مدیریت آموزشگاهی مدیران براساس شاخص‌های کیفی خاصی اعم از محبوبیت در بین دانش‌آموزان، والدین و معلمین برگزیده خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مشارکت های مردمی اظهار داشت: هیچ مجموعه آموزش و پرورشی نمی‌تواند صرف برهزینه‌های دولتی ارتقا پیدا کند.
وی با بیان اینکه نوع نگاه به مشارکت‌های مردمی باید اصلاح شود؛ تأکید کرد: مشارکت‌ها باید تقاضا محور، مردمی، نهادینه‌سازی و ستادسازی شده باشد.
وی ادامه داد: در قانون بودجه سال 93 پروژه‌های آموزشی که بیش از 80 درصد نیمه تمام مانده است به خیرین برای تکمیل واگذار می‌شود.
وی از راه‌اندازی طرح راهنمایان بالینی در سطح استان نیز خبر داد و اضافه کرد: در این طرح پیشکسوتان و معلمان باتجربه به عنوان راهنمای مدارس به آموزگاران و دانش‌آموزان تذکرات آموزشی و راهنمایی‌های لازم را می‌کنند.
حسینی از راه‌اندازی پارلمان مجازی فرهنگیان در هفته معلم خبر داد و گفت: در این پارلمان بیش از 120 نفر عضو هستند پارلمان دارای کمیته‌ها و کمیسیون‌های خاصی نیز هست و اعضا حق استیضاح مدیرکل را نیز دارند.
وی با انتقاد از بخش دولتی شورای آموزش و پرورش و اینکه جلسات شورا تشریفاتی شده بیان کرد: دبیران آموزش و پرورش براساس قانون به دنبال طرح یک دستور کار کاربردی و مناسب باشند تا بتوانند در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش داشته باشند.
حسینی در پایان با ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش بخش روداب سبزوار به اداره مستقل نیز موافقت کرد و گفت: پیگیر هستیم تا هرچه سریع‌تر این اتفاق نیز رخ دهد و این اداره نیز در این بخش مستقر شود.فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.