اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 اسفند 1392 / کد مطلب: 8138 / نظرات: 0


اشتغال و مسکن از مهمترین مشکلات معلولان شهرستان جغتای است



رییس اداره بهزیستی جغتای گفت : اشتغال و مسکن و هزینه های درمان از مهمترین مشکلات معلولان این شهرستان است.
 
به گزارش " سبزوار پیام" عظم افضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع این مشکلات در اولویت کاری بهزیستی شهرستان جعتای است .

این مسوول بر نقش مشارکت های مردمی و خیران در یاری رساندن به مددجویان تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و تعداد مددجویان ، اعتبارات دولتی به هیچ عنوان جوابگوی نیازها نیست.

وی با بیان اینکه یکهزار خانواده با بعد جمعیتی حدود چهار هزار نفر تحت پوشش این اداره هستند،گفت : 900 نفر از آنها با انواع معلولیت ها و چند معلولیتی روبرو هستند و 100 نفر نیز سرپرست خانواده می باشند.

وی آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها را از اولویت های کاری بهزیستی جغتای عنوان کرد و افزود : طرح های پیشگیری از معلولیت ها نظیر سنجش بینایی، غربالگری شنوایی و آموزش های آگاه سازی از جمله اقدامات در این راستا است .

رییس اداره بهزیستی جغتای گفت : آگاه سازی خانواده ها و مشاوره قبل از ازدواج نقش مهمی در پیشگیری از معلولیت ها دارد.

وی اظهار داشت : با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مواردی که در ازدواج ها نیاز به بررسی بیشتر باشد را شناسایی و آنان را به مراکز مشاوره ژنتیک در سبزوار و مشهد معرفی و هدایت می کنیم.

وی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی را از جمله دغدغه های معلولان عنوان کرد و افزود : با تشکیل ستاد مناسب سازی معلولان در این شهرستان و همکاری دستگاه های اجرایی کار مناسب سازی ادارات و معابر عمومی در حال انجام است ./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.