اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 اسفند 1392 / کد مطلب: 8136 / نظرات: 0

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران:


شرکت پست با زیان انباشته 3300 میلیاردی روبروست


شرکت پست با زیان انباشته 3300 میلیاردی روبروست  مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون شرکت پست از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و با زیان انباشته سه هزار و 300 میلیارد ریال روبروست.
 
حسین مهری روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پست خراسان رضوی در مشهد افزود: در این شرایط سرانه مرسولات پستی در کشور به شدت کاهش یافته است و این شرکت بدهی های زیادی به پیمانکاران، شرکتهای طرف قرارداد و همکاران خود دارد.

وی با بیان اینکه این وضعیت نمی تواند تداوم یابد، افزود: شرکت پست باید متحول شده و شرایط موجود ساماندهی گردد که در این راستا تاکنون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت های جدی را داشته اند.

وی با اشاره به فاصله زیاد سرانه مرسولات پستی ایران با دنیا گفت: هم اکنون متوسط سرانه مرسولات پستی در کشور هفت مرسوله در سال می باشد در حالی که این رقم در دنیا 50 مرسوله است .

وی خاطر نشان کرد: سرانه مرسوله پستی در کشورهای اروپایی بین 400 تا 600 مرسوله درسال و در آمریکا یک هزار مرسوله برای هر شهروند می باشد.

مهری در ادامه اظهارداشت: در سالهای گذشته رقم سرانه پستی کشور به دلیل واقعی نبودن آمار و عدم شفاف سازی 11 مرسوله عنوان می شد، درحالی که وضعیت موجود بدتر از آمارهای اعلام شده است.

وی عدم تمکین به قانون را از دلایل کاهش تعداد مرسولات پستی در کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون شاخص مرسولات پستی در کشور 32 است در حالی که تنها هفت مرسوله از این رقم توسط پست انجام می شود و شرکت های خدماتی مانند آب و برق موازی کاری می کنند.

به گفته وی،در کشوری مانند آمریکا تمام خدمات مردمی از طریق پست انجام می شود.

مدیر عامل شرکت پست اظهار داشت: مطابق برنامه پنجم توسعه باید سرانه پستی در کشور به 23 مرسوله تا سال 1394 افزایش یابد و این در حالی است که اکنون 33 درصد اهداف برنامه در زمینه سرانه مرسولات تحقق یافته است.

ویٰ گفت: تا دو سال آینده تحقق 50 درصدی اهداف برنامه پنجم پیش بینی می شود و تا رسیدن به شاخص تعیین شده در زمینه مرسولات پستی هنوز فاصله زیادی داریم.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت ارایه خدمات پستی نیز از وضعیت نامناسبی برخوردار می باشد، به طوری که برخی از تعهدات به مشتریان عملیاتی نشده است و خدمات خرید اینترنتی و سیر مرسولات موفق عمل نکرده اند.

وی اصلاح ساختاری را مهم ترین راهکار برای خروج از وضعیت سنتی پست کشور عنوان کرد و افزود: این اصلاح ساختار باید در تمامی بخش های نیروی انسانٰی، اقتصادی و ساختار فنی اعمال شود.

وی توسعه بازار ، نوآوری در ارائه و کیفیت خدمات و شناسایی نیازهای مردم را از جمله اقدامات در حال انجام دانست و گفت: برای توسعه بازار تاکنون با 32 شرکت و سازمان بزرگ مانند مخابرات، اداره مالیات، شهرداری ها و ثبت و احوال مذاکره کرده ایم .

وی نظارت های الکترونیکی، استاندارد سازی از بابت ارایه سرویس ها، طراحی باجه های پست و آراستگی شکل ظاهری همکاران و پاسخگویی در مقابل مردم و سازمان را از برنامه های در حال اجرا عنوان کرد تا بدین طریق شرکت پست به عنوان درگاه دولت مطرح شده و رابط امین بین مردم و دولت قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی در ادامه گفت: واگذاری امور مختلف مانند خدمات قبوض برق،گاز، تلفن و آب به شرکت پست باعث کاهش هزینه ها، پیشگیری از موازی کاری خدمات،کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش فساد اداری، افزایش بهره وری و ارتقای امنیت عمومی خواهد شد.

مهری در پایان افزود: هم اکنون بیش از 80 درصد قبوض تلفن های همراه و ثابت توسط شرکت پست ارایه و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده تمامی خدمات این حوزه به پست واگذار خواهد شد.

در این مراسم ˈمحمد شفیعیˈ به عنوان مدیر کل جدید پست خراسان رضوی معرفی شد و از خدمات ˈکورش توکلیˈ در دوران مسوولیت قدردانی گردید.ايرنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.