اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 6 اسفند 1392 / کد مطلب: 8125 / نظرات: 0


مراسم کلنگ زنی خط انتقال گاز سبزوار- جوین آغاز شد


مراسم کلنگ زنی خط انتقال گاز سبزوار- جوین  آغاز شد در این مراسم که  نمایندگان سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و اقشار مختلف مردم شهرستان جوین حضور داشتند، مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به وجود ۵۱ روستا در شهرستان جوین گفت: در حال حاضر شهر نقاب و ۲۶ روستای این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مهندس علیرضا معراجی افزود: خط ۲۰ اینچی گاز سبزوار- جوین که امروز کار آن شروع شد با همکاری و مساعدت شرکت فولاد سبزوار اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این خط لوله از کیلومتر ۴۸ سبزوار تا درب ورودی شرکت فولاد پیش بینی شده است، تصریح کرد: اجرای این پروژه با مساعدت و تفاهم نامه همکاری شرکت ملی فولاد برای لوله گذاری ۴۸ کیلومتر این پروژه، میسر گردید.

وی با بیان اینکه در ۲۵ اسفند ماه جاری پاکت مزایده این پروژه بزرگ استان باز می شود گفت: به شرطی این پاکت تعیین پیمانکار پروژه در ۲۵ اسفند باز می شود که امضاء نهایی شرکت فولاد در ذیل تفاهم نامه انجام شود.

مهندس معراجی با بیان اینکه ۴۸ کیلومتر از این مسیر لوله گذاری را شرکت فولاد سبزوار عهده دار شده است گفت: تا پایان سال ۹۳ اجرای پروژه انتقال لوله گذاری این خط ۲۰ اینچی به جوین انجام می گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بر آورده شدن آرزوی ۶ ساله مردم روستا های جوین و صنایع این شهرستان، گفت: به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت های لازم برای گازرسانی، ۶ سال مردم منتظر ماندند و پس از انجام این پروژه، تمام روستا های شهرستان جوین و صنایع این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

سبحانی فر با درخواست سرعت بخشیدن به انجام این پروژه افزود: از آنجائیکه بخش احیاء فولاد سبزوار نیز تا پایان سال ۹۳ آماده بهره برداری می شود و از طرفی برای رفاه حال مردم، این پروژه بزرگ که حداقل ۲ سال زمان می برد قول انجام آن را در مدت یک سال از شرکت گاز گرفته ایم.

وی با اشاره به توافق اخیر سازمان ایمیدرو و تهیه پیش نویس توافق واگذاری لوله مورد تعهد توسط مجتمع فولاد کشور خاطر نشان کرد: لوله گذاری ۴۸ کیلومتر این خط انتقال گاز توسط شرکت فولاد قطعی شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکل آب فولاد جوین نیز مرتفع شده است اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که اخیرا با راه آهن کشور انجام داده ایم تا یک سال آینده مسیر ریلی این کارخانه نیز آماده می شود.         نسیم جوین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.