اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 اسفند 1392 / کد مطلب: 8124 / نظرات: 0

كاظم دلقندي :


با تلاش و رسالت معلمان تهاجم های فرهنگی دشمنان خنثی می شود


با تلاش و رسالت معلمان تهاجم های فرهنگی دشمنان خنثی می شود  رییس مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار گفت : با تلاش و رسالت معلمان تهاجم های فرهنگی دشمنان خنثی می شود زیرا هیچ تهاجمی نمی تواند جای معلم و درس معلم را پر کند .
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، کاظم دلقندی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه دومین دوره تحصیلی ورود دانشجویان جدیدالورود این مرکز افزود : رسالت دانشگاه فرهنگیان این است که به پرورش استعدادهایی می پردازد که آینده کشور را تضمین می کنند .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مراکز تربیت معلم به عنوان تعلیم و تربیت آینده سازان کشور گفت : دانشگاهی که در دومین سال تاسیس آن گرد هم آمده ایم بناست بسترساز و مبنای نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش یک کشور ساخته شود به مدینه فاضله نزدیک تر می شویم ، افزود : بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی جامعه ای ساخته می شود که معلمان آن در تراز نظام اسلامی ، مکتب تشیع ، قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) باشند .

رییس مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار ادامه داد : با تلاش و رسالت چنین معلمانی همه تهاجم ها و نقشه های دشمنان خنثی می شود.

دلقندی با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و تربیتی و بحث خودسازی برای دانشجویان این مرکز، گفت : کسانی که وارد این مرکز می شوند علاوه بر شرایط علمی که حداقل نمره معدل دیپلم 15 و رتبه کنکور حداقل شش هزار و 500 است مصاحبه و گزینش می شوند .

وی ادامه داد : با توجه به رسالتی که این دانشجویان در آینده به عنوان معلمان جامعه اسلامی بر دوش دارند آنان به انواع مهارت های فردی ، اجتماعی و مسائل تربیتی و پرورشی تجهیز می شوند.

وی اظهار داشت : هدف این است که معلمی کیفیت محور ، تحلیل گر و محقق تربیت و پرورش داده شود تا بتواند نقش مهم خود را در تربیت آینده سازان این مرز و بوم به خوبی ایفا کند .

در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از تصاویر شهدای مرکز علامه طباطبایی سبزوار به همراه گزیده ای از سخنان آن بزرگواران و نیز نمایشگاهی از مولفان مشهور سبزوار در زمینه علوم قرآنی و عنوان آثار علمی و قرآنی آنان به نمایش گذاشته شده بود .

در این مراسم پیام وزیرآموزش و پرورش ویژه دانشگاه فرهنگیان و نیز پیام دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان قرائت شد.

همچنین در این مراسم میثاق نامه دانشجویان پذیرفته شده در این دوره مرکز عالی علامه طباطبایی سبزوار قرائت شد و مورد تایید آنان قرار گرفت .

120 دانشجو در این دوره در مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار پذیرفته شده که 40 نفر از آنان بومی و 80 نفر غیربومی هستند .

مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار زیر نظر دانشگاه فرهنگیان می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.