اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 بهمن 1392 / کد مطلب: 8061 / نظرات: 0


پایش اماکن زمستان گذرانی سن غلات در سبزوار در حال اجرا است


معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی سبزوار گفت : عملیات پایش اماکن زمستان گذرانی سن غلات در این شهرستان در حال اجرا می باشد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" محمد جواد ایزدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت ریزش سن غلات و انجام پیش بینی های لازم برای کنترل و کاهش خسارت ناشی از آن، هر سال کانونهای سن غلات در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان مورد پایش قرار می گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه کانون های سن در زیر بوته های ارتفاعات بخش مرکزی و ششتمد این شهرستان قرار دارد، به منظور بررسی وضعیت ذخیره سن، تعداد سن های زنده و مرده در زیر هر 10 بوته به فاصله هر 100 متر در ارتفاع بین 1250 تا 1650 متر از سطح دریا نمونه برداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: پس از تعیین جنسیت و وزن کشی سن های زنده جمع آوری شده، وزن سن مادری مشخص می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به خشکسالی سال جاری و کمبود گیاهان خانواده گندمیان در ارتفاعات مزبور، سن های مادری با تمام جمعیت و تراکم به مزارع ریزش کنند لذا باید برای کنترل این آفت تمهیدات لازم را بکار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد، در ابتدای سال آینده با بازدیدهای مستمر 30 گروه شبکه مراقبت متشکل از بخش دولتی و خصوصی و اجرای توصیه های کارشناسان بازدید کننده توسط کشاورزان، خسارت آن را به حداقل برسانیم.

شهرستان سبزوار دارای 24 هزار هکتار کشت غلات می باشد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.