اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 بهمن 1392 / کد مطلب: 8054 / نظرات: 0

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:


همه علوم ، معارف و حقایق الهی و قرآنی در میراث رضوی نهفته است


همه علوم  معارف و حقایق الهی و قرآنی در میراث رضوی نهفته است  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: همه علوم ، معارف و حقایق الهی ، آسمانی و قرآنی در میراث رضوی نهفته است .
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمد اکبری  در همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی در سبزوار افزود: میراث رضوی میراث ارزشمندی است که بایستی بیش از پیش در راه آشنایی آن گام برداریم .

وی با بیان اینکه حضرت امام رضا (ع) بنیانگذار جهاد علمی در راه شناختن جایگاه امام و ولایت است اظهار داشت: میان امام شناسی و خداشناسی رابطه تنگاتنگ و ناگسستنی وجود دارد.

وی ادامه داد : ممکن نیست انسان به توحید ناب و صفات ناب خداوند بدون شناخت امام معصوم و کمالات امام (ع) پی ببرد.

وی با اشاره به مجاهدت حضرت امام رضا (ع) در راه شناخت ائمه اطهار (ع) و ارتباط عمیق قرآن و عترت گفت: در حدیث سلسله الذهب جایگاه امام به خوبی مشخص شده است.

حجت الاسلام اکبری افزود: در بین احادیث هیچ حدیثی به اندازه احادیث حضرت امام رضا (ع) در ارتباط با امام شناسی دارای درک عمیق نبوده است.

دبیر همایش قرآن کریم و میراث رضوی با بیان اینکه بشر در طول تاریخ همواره با گمراهی هایی همراه بوده خاطر نشان کرد: وجود مقدس رسول اکرم (ص) به همه این گمراهی ها پایان داد و اگر بعد از رسول خدا مسلمین در راه ائمه اطهار (ع) گام برمی داشتند امروز شاهد بروز برخی اتفاقات نبودیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام گفت: تکفیری ها آفت بزرگ جهان اسلام هستند که نه خدا، نه پیامبر (ص) و نه ائمه اطهار (ع) را می شناسند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، از مهمترین برنامه های انجام شده در این معاونت را برگزاری همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با مشارکت دانشگاه حکیم سبزواری و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، به برگزاری همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی اقدام نمود.

وی اظهار داشت: این همایش زمینه و بستر مناسبی برای ارایه مقاله اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه و تأمین کننده نیاز پژوهشی برای ارتقای پایه و رتبه علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارج نهادن به جایگاه رفیع دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کشور است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.