اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 27 بهمن 1392 / کد مطلب: 8046 / نظرات: 0


همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی در سبزوار برگزار می شود



در راستای برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش"سبزوار پیام" دبیر اجرایی همایش قرآن کریم و میراث رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد : این همایش روز 28 بهمن ماه با حضور آیت الله دکتر عابدی آرانی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ، مسوولان ، اساتید و دانشجویان از سراسر کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد.

حسین محمدیان افزود : همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی در سبزوار با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 150 چکیده مقاله و 114 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده ،اظهار داشت : با اعلام هیات داوران 34 چکیده مقاله و هشت مقاله برگزیده شدند که در روز برگزاری همایش این هشت مقاله قرائت می شود.

وی ادامه داد: مقالات برتر به همراه چکیده های مقالات پذیرفته شده علاوه بر اینکه به صورت کتاب الکترونیکی و سی دی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد پس از همایش به صورت کتابی با عنوان همایش منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش قرآن کریم و میراث رضوی با اشاره به برگزاری چند نشست تخصصی و علمی با اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات قرآنی با موضوع همایش، گفت : همچنین در حاشیه برگزاری این همایش با همکاری انجمن خوشنویسان سبزوار کتابت قرآن کریم را نیز برگزار می کنیم.

محمدیان با اشاره به آغاز فعالیت دانشکده علوم قرآنی سبزوار از سال 1390 گفت : در بین 21 دانشکده علوم قرآنی کشور که سابقه فعالیت برخی از آنان به سال 66 برمی گردد این نخستین بار است که دانشکده قرآنی در یک شهرستان چنین همایشی را برگزار می کند.

دانشکده علوم قرآنی سبزوار از مهر 1390 با پذیرش 60 دانشجو در دو کد رشته تربیت معلم قرآن مجید ویژه برادران و فنون قرائت ، تلاوت و کتابت قرآن کریم ویژه خواهران، کار خود را آغاز کرده است./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.