اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 بهمن 1392 / کد مطلب: 7906 / نظرات: 0

با حضور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی


آیین رونمایی مجموعه پونمایی ماجراهای راشن و ماهشن برگزار شد


آیین رونمایی مجموعه پونمایی ماجراهای راشن و ماهشن  برگزار شد  در ششمین روز از دهه مبارک فجر ، آیین رونمایی مجموعه پونمایی ˈماجراهای راشن و ماهشن ˈدر سبزوار با حضور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، کارگردان طرح و اجرای اثر انیمیشنی راشن و ماهشن در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از این مجموعه گفت : تولیدات پویا نمایی از مهمترین فعالیت های رسانه ای و هنری جهان معاصر محسوب می شوند.

سید نوراله رضوی با بیان اینکه اکثر تولیدات انیمیشنی برای کودکان تهیه شده و از جذابیت های بصری خاص خود برخوردار است، افزود : انیمیشن از ابزارهای موثر برای انتقال فرهنگ و ارزش های مورد نظر تولیدکنندگان به ذهن مخاطب محسوب می شود.

وی با اظهار اینکه مجموعه انیمیشن راشن و ماهشن در 13 قسمت 11 دقیقه ای تولید شده، گفت : این انیمیشن به معرفی برخی حرفه های فراموش شده اصیل ایرانی می پردازد.

وی ادامه داد : با معرفی این حرفه ها با توجه به جذابیت داستانی نه تنها شکل موزه ای و توریستی آن را مورد توجه قرار داد بلکه به شکل هنرمندانه ای به ظرافت های آن برای جامعه هدف برای احیای آن پرداخت.

رضوی اظهار داشت : مدیران ، هنرمندان و کلیه دلسوزان فرهنگی و هنری کشور باید همت ویژه ای را صرف گسترش و رونق هنرانیمیشن در استان ها و شهرهای مختلف ایران اسلامی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسوولان و تلاش و پیگیری هنرمندان ،شهرستان سبزوار به عنوان قطب تولیدات انیمیشنی تبدیل شود .

موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق ، گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار و حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری به صورت مشترک مجریان پروژه انیمیشن راشن و ماهشن هستند .

تهیه کننده این مجموعه صدا و سیمای خراسان رضوی است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.