اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 17 بهمن 1392 / کد مطلب: 7905 / نظرات: 0

یک مسئول در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه حکیم سبزواری :


دانشگاهها باید به سوی کارآفرینی پیش بروند


دانشگاهها باید به سوی کارآفرینی پیش بروند  مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهها باید به سوی کارآفرینی و ایجاد انگیزه برای دانشجویان پیش بروند.
 
دکتر ˈحسین فریدونˈ  در مراسم معرفی رییس دانشگاه حکیم سبزواری در سبزوار افزود: روند توسعه علمی کشور امروز شتاب گرفته لذا دانشگاهی می تواند در این روند موفق عمل کند که دانشجوی کارآفرین پرورش دهد.

وی با تاکید بر کارآفرینی دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه برای توسعه خود می بایست با همه موسسات آموزش عالی و صنعتی ارتباط داشته باشد.

او گفت: نقش دانشگاه تنها تربیت دانشجو نیست بلکه دانشگاه باید در حوزه کمک به دولت در سطوح مختلف نیز وارد شود.

مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه رویکرد وزارتخانه هدفمند کردن فعالیتهای پژوهشی است افزود: اهداف پژوهشها باید بر اساس نیازهای منطقه ای و کشوری مشخص شود.

وی ادامه داد: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در کشور رو به افزایش است، پس از حماسه 24 خرداد انتظار و توقع مردم و دولت برای حضور دانشگاهیان در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی افزایش یافت.

او با اشاره به تاثیرگذاری دانشگاه و دانشجویان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی جبهه خودکفایی علمی و تولید پژوهشهای کاربردی در دانشگاهها شکل گرفت و دانشجویان در این خط مقدم مبارزه توانستند پیروزیهای بسیار برای کشور به دست آورند.

مشاور عالی وزیر علوم با تاکید بر کار بنیادی در دانشگاهها افزود: همه افرادی که در دانشگاهها توان کار دارند باید به دور از تعصبات و گرایشات سیاسی در راه توسعه علم و دانش تلاش کنند.

دکتر فریدون با بیان اینکه دانشگاه باید نسبت به مسائل کشور حساس باشد گفت: دانشگاه باید محل نقد و انتقادات باشد و مسوولان نیز باید این نقادیها را بپذیرند.

همچنین در این نشست از تلاشهای دکتر ˈعباس محمدیانˈ قدردانی و دکتر ˈسید جواد حدادنیاˈ به عنوان رییس جدید دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شد.ک/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.