اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 بهمن 1392 / کد مطلب: 7892 / نظرات: 0


تأکید سفیر روسیه بر لغو تحریم ها علیه ایران



در دیدار سفیر روسیه در ایران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه بر لغو تحریمها علیه ایران تأکید شد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از خبرگزاری خانه ملت، لئون جاگاریان سفیر روسیه در تهران بعدازظهر امروز (چهارشنبه 16 بهمن ما) با آقای رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی‌فر در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه‌های سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی، گفت: رایزنی و مشورت‌های مستمر میان مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌تواند به بسط مراودات دوستانه در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی منجر شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور را فرصتی برای افزایش حجم مبادلات صنعتی و بازرگانی دانست و افزود: ظرفیت‌های مناسب صنعتی و فنی در ایران و روسیه وجود دارد که باید در چارچوب منافع متقابل آنها را اجرایی کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه با قدردانی از حمایت‌های روسیه از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همکاری خوب دو کشور در زمینه حل و فصل بحران سوریه، مشورت‌های دو کشور را زمینه‌ساز صلح و امنیت پایدار در منطقه دانست.

در ادامه این دیدار لئون جاگاریان با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان گفت: روسیه از ابتدای تحریم‌های اعمال شده آن را غیرقابل قبول دانسته و بر لغو تحریم‌ها تاکید داشته است.

وی با ابراز خرسندی از گسترش ارتباطات در زمینه‌های گوناگون، افزود: رئیس جمهور روسیه اولویت ویژه‌ای برای افزایش مراودات با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

سفیر روسیه در تهران برگزاری نشست‌های استانداران استان‌های دو کشور را زمینه‌ساز حضور بخش‌های خصوصی در عرصه‌های صنعتی و تجاری دانست./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.