اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 بهمن 1392 / کد مطلب: 7804 / نظرات: 0


700 نفر دانشجو در رشته های قرآنی در سبزوار آموزش دیدند


مدیر مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار گفت : 700 نفر دانشجو در رشته های قرآنی در این مرکز آموزش دیدند.

به گزارش "سبزوار پیام" فهیمه محسنی ثانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 600 نفر از این دانشجویان فارغ التحصیل شده و 100 نفر در حال فراگیری رشته های قرآنی هستند.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در این مرکز از سال 86 اظهار داشت : مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار در رشته های تربیت مربی روخوانی و حفظ قرآن کریم ، تربیت مربی قرآن در پیش دبستانی ، تربیت مربی تجوید، وقف و ابتدا ، تربیت مربی صوت و لحن و حفظ کل قرآن کریم دانشجو می پذیرد.

وی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در این مرکز گفت : افراد علاقمند با مدرک تحصیلی دیپلم تا کارشناسی ارشد در ابتدا با حضور اساتید قرآنی تعیین سطح شده و بعد تحصیلات خود در رشته موردنظر که با واحدهای درسی پیش بینی شده دو سال به طول می انجامد را آغاز می کنند.

مدیر مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار ادامه داد : در پایان دوره به فارغ التحصیلان گواهینامه دانش افزایی از معاونت قرآن و عترت کشور داده می شود.

محسنی ثانی با بیان اینکه علاوه بر پذیرش دانشجو در رشته های مزبور دوره های فشرده قرآنی نیز برای علاقمندان و کسانی که مدرک تحصیلی آنان پایین تر از دیپلم بوده ارایه می شود ، افزود : تاکنون 700 نفر از طریق همین دوره های فشرده رشته های قرآنی را فرا گرفته اند.

مدیر مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار همچنین اظهار داشت : با پیگیری و هماهنگی های انجام شده قرار است رشته انیمیشن قرآنی نیز به رشته های این مرکز افزوده شده و دانشجو پذیرش کند.

محسنی ثانی گفت: فارغ التحصیلان در آموزش و پرورش ، مهدهای قرآن و موسسات و مراکز قرآنی جذب می شوند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته تربیت مربی قرآن در پیش دبستانی به گروه سنی سه تا هفت سال با زبان اشاره قرآن می آموزند،گفت : در مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار یک مهد به نام مهد و پیش دبستانی رضوان پیش بینی شده که آموزش های لازم را به کودکان ارایه می دهند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه عمومی مشارکتی آیت الله فقیه سبزواری در این مرکز گفت : این کتابخانه دارای چهار هزار جلد کتاب است که عموم مردم بویژه جوانان می توانند در آن عضو شوند.

وی با اشاره به تشکیل کارگاه های تخصصی در این مرکز هم گفت : کارگاه های تخصصی قرآنی همچون تجوید ، روانخوانی و ... با حضور اساتید کشوری در این مرکز برگزار شده و پس از امتحان در این کارگاه ها به برگزیدگان گواهی داده می شود.

مدیر مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار با بیان اینکه موسسات و مراکز قرآنی باید علاوه بر آموزش قرآن به سمت کاربردی کردن مفاهیم قرآنی بروند ، افزود : کارگاه های تخصصی روانشناسی و خانواده با تاکید بر سبک زندگی اسلامی نیز در این مرکز برگزار می شود.

وی اظهار داشت : همچنین در این مرکز با قراردادی که با میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای سبزوار بسته شده 30 رشته هنری نیز به افراد علاقمند آموزش داده می شود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.