اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 بهمن 1392 / کد مطلب: 7774 / نظرات: 0


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره): 257 طرح اشتغالزایی در سبزوار به بانک معرفی شدند


 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 257 طرح اشتغالزایی مددجویان این نهاد برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، سید حسین کرابی افزود: 80 درصد این طرح ها اجرایی شده اند.

وی اظهار داشت : 167 مورد از این طرح ها در بخش مشاغل خرد، 40 طرح در بخش مشاغل خانگی و مابقی طرح ها نیز در بخش کار انگیزی بوده است.

وی با اشاره به مبلغ این تسهیلات گفت: تسهیلات مشاغل خرد از 100 میلیون ریال تا 150 میلیون ریال، مشاغل خانگی از 30 تا 50 میلیون ریال و مشاغل کارانگیزی 20 میلیون ریال است.

وی در خصوص طرح های کارانگیزی اظهار داشت : این طرح ویژه افرادی است که توان کارهای سخت را نداشته و در سنین بالا به سر می برند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار با اشاره به رویکرد این نهاد در توانمندی خانواده های زیرپوشش گفت : افراد دارای توانایی کار در زمینه های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، صنفی و صنعتی شامل مشاغل تولیدی و حمل و نقل مشمول استفاده از تسهیلات و حمایت های این طرح می شوند.

کرابی با بیان اینکه مددجویان برای اشتغال به مشاوره شغلی هدایت می شوند، افزود: همچنین طرح های مزبور از نظر توجیه اقتصادی و بازار کار بررسی شده و مددجویان پس از گذراندن دوره آموزشی مدیریت کسب و کار و کسب گواهینامه پایان دوره در رشته تخصصی برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

وی با اشاره به بازدید از طرح های در حال اجرا توسط کارشناسان این نهاد گفت: به منظور به نتیجه رساندن طرح های اشتغالزایی خانوارها، راهنمایی مددجویان و رفع مشکلات کاری آنان، بازدیدهایی توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود.

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز برنامه هایی از جمله پرداخت هدیه ازدواج و جهیزیه، همایش های ویژه زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان و برپایی نمایشگاه توانمندی های مددجویان در این شهرستان اجرا می شود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.