اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 دي 1392 / کد مطلب: 7757 / نظرات: 1


مدیرعامل آبفای خراسان‌رضوی:چالش آب و فاضلاب سبزوار بزرگ‌ترین دغدغه استان در حوزه آبفاست


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: مشکلات آب و فاضلاب سبزوار تبدیل به یک دغدغه مهم در استان شده است.
محمد طاهری‌پور در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی شهرستان با بیان اینکه در استان نگاه ویژه‌ای به مسئله آب و فاضلاب سبزوار می‌شود، گفت: به لحاظ وجود قنوات زیاد، بافت زمین و توپوگرافی منطقه شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وی افزود: از حدود ۵۰۰ کیلومتر خط لوله‌ای که باید برای فاضلاب سبزوار احداث شود بیش از ۴۰۰ کیلومتر اجرا شده و فقط ۱۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

وی با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات صورت گرفته در شبکه فاضلاب سبزوار گفت: اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای احداث این شبکه اختصاص یافته که ما فقط توانسته‌ایم ۳۳ درصد آن یعنی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را تخصیص دهیم.

طاهری‌پور افزود: این در حالی است که به شهرهای دیگر ۲۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های شبکه فاضلاب در سه شهر سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه هر کدام به طول ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار بوده که در سبزوار ۴۰۰ کیلومتر و در نیشابور ۲۰۰ کیلومتر آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه جذب اعتبارات دارای مشکلاتی هستیم، گفت: برای احداث این صد کیلومتر به اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: اگر بخش خصوصی در این زمینه وارد شود شاهد تسریع در کار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید از طریق تصویب تبصره ۳ (ایجاد سازوکارهای مالی مانند کشیدن مبلغی روی قبض آب شهروندان برای جبران هزینه‌ پروژه‌های باقیمانده) توسط شوراهای اسلامی برای احداث این میزان خط لوله باقیمانده عمل کرد، افزود: با تصویب این تبصره مشکل ما در تخصیص اعتبارات برای ادامه پروژه نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر سبزوار نیز گفت: از ۲ سال پیش تاکنون پیگیر زمینی برای احداث تصفیه خانه برای این واحدها و توحید شهر بوده که در ۶ ماهه گذشته این زمین آن هم نه در جایی که ما بر روی آن طرح مطالعاتی داشتیم، اختصاص داده شد.

وی افزود: در سال گذشته با فشار فرمانداری بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر را به شبکه انتقال فاضلاب وصل کردیم که اگر بخواهیم این میزان را افزایش دهیم با مشکلات مختلفی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه قطر خط انتقال فاضلاب ۶۰۰ میلی‌متر است که جوابگوی میزان این حجم فاضلاب نیست، تاکید کرد: برای حل این مشکلات ۱۱۲۰ متر خط لوله با قطر ۸۰۰ میلیمتر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: با حداقل‌هایی که در اختیار داریم باید تلاش شود تا به صورت کوتاه مدت مشکل فاضلاب خانگی این منطقه با نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب حل شود.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که برای نصب این پکیج‌ها پیش‌بینی می‌شود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که خروجی آب آن برای فضای سبز نیز مناسب است.

طاهری در پایان عنوان کرد: برای زیرساخت بیش از ۸۱ هزار واحد مسکن استان ۹۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی، استانی و ملی تخصیص داده شده که متاسفانه از محل منابع استانی ۱۸ میلیارد تومان تخصیص و ۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده نشد و از محل اعتبارات داخلی نیز از ۱۳ میلیارد تومان ۲۰ درصد تخصیص داده شده و از محل منابع ملی از ۳۳ میلیارد تومان نیز ۱۵ میلیارد داده شده و ۱۸ میلیارد تخصیص نیافته است.
سلام سربدارShare/Save/Bookmark 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.