اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 دي 1392 / کد مطلب: 7743 / نظرات: 0


افزایش راندمان و بهره وری آب کشاورزی خوشاب ،توجه مسوولان را می طلبد


افزایش راندمان و بهره وری آب کشاورزی خوشاب توجه مسوولان را می طلبد
 معاون فنی و اجرایی و مسوول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب خواستار توجه ویژه مسوولان به افزایش راندمان و بهره وری منابع آب کشاورزی این شهرستان شد .

به گزارش "سبزوار پیام"مهندس احمد کامرانی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پروژه هایی که به منظور افزایش راندمان آبیاری در این شهرستان مطالعه و اجرای آن نیمه تمام مانده ،افزود : مسوولان بر اساس اهمیت و اولویتی که در این پروژه ها بوده توجه بیشتری لحاظ کنند .

وی احداث بند انحرافی و کانال آبیاری در حوزه آبریز دره یام خوشاب را از جمله این پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت : این پروژه از سال 86 مطالعه و اجرای آن با 17 کیلومتر کانال آغاز شد که تاکنون 9 کیلومتر کانال و بند انحرافی انجام شده است.

مهندس کامرانی منش با بیان اینکه برای اجرای این 9 کیلومتر بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است ، افزود : حدود 20 میلیارد دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است.

وی با بیان اینکه در راستای اهمیت افزایش راندمان آبیاری، مطالعه پروژه حوزه آبریز دره یام در روستای کاهان خوشاب هم به اتمام رسیده ،گفت : سال گذشته از محل اعتبارات استانی 400 میلیون ریال صرف تکمیل مطالعات این پروژه شد.

مهندس کامرانی منش با بیان اینکه این پروژه شامل شش بند انحرافی و اجرای کانال آبیاری است ، افزود : بر اساس فهرست بهای امسال 33 میلیارد ریال نیاز هست تا این پروژه تکمیل شود.

معاون فنی و اجرایی و مسوول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به کاهش سفره های آب زیرزمینی و تامین آب این پروژه ها از رودخانه دره یام گفت : با توجه به فراهم بودن بستر و تامین آب رودخانه بایستی از امکانات در راستای افزایش راندمان آب استفاده کنیم .

وی با اشاره به اهمیت این پروژه ها و تسریع در اجرای آن اظهار داشت : اگر این پروژه ها بر اساس فهرست بهای امسال محقق نشوند با افزایش هزینه ها در سال های آینده امکان تحقق این پروژه ها با اعتبارات موجود نخواهیم داشت./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.