اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 دي 1392 / کد مطلب: 7742 / نظرات: 1

دکتر محسنی ثانی:


اگر سووالات از وزرای دولت درحد تعادل باشد مفید است


اگر سووالات از وزرای دولت درحد تعادل باشد مفید است عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سووالات نمایندگان مجلس از وزرای دولت در حد تعادل و توازن باشد، نتایج بسیار مفیدی به همراه دارد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی این نماینده مجلس،ˈمحمدرضا محسنی ثانیˈ افزود: این امر هم موید سیاست های صحیح و هم نشان دهنده نقاط ضعف به قصد جبران آن ها خواهد بود.

وی اظهارداشت: هم اکنون رابطه بین دولت و مجلس در سطح خوبی است و درک متقابلی بین دو قوه مقننه و مجریه وجود دارد که نمونه آن را می توان در بررسی لایحه بودجه و رای اعتماد به وزرا مشاهده کرد.

وی بیان کرد: بیشتر وزرایی که رییس جمهور به مجلس معرفی کرد در مرحله اول رای اعتماد آوردند و فقط در باره سه وزارتخانه رای گیری به مراحل دوم و سوم کشیده شد که در واقع نیاز به بررسی بیشتری وجود داشت.

وی گفت: این موضوع در دوره های قبل هم پیش می آمد که همه وزرای معرفی شده از سوی دولت های قبلی موفق به دریافت رای اعتماد از مجلس نمی شدند.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد افزود: نمایندگان مجلس در معرض سووالات بسیار زیادی از جانب مردم هستند بویژه مواقعی که به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود سرکشی می کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس در همه زمینه ها از سوی موکلین خود مورد سووال قرار می گیرند و لذا ناچارند این سووالات متعدد را از وزرای دولت بپرسند تا بتوانند پاسخ مردم حوزه های انتخابیه خود را بدهند.

وی افزود: البته از آنجایی که مجلس قوه قانونگذار است و نه قوه اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس در زمینه امور اجرایی هیچ مسوولیتی ندارند، با این حال موکلان حوزه انتخابیه، معمولا اصراردارند سووالات خود را در زمینه های مختلف از نمایندگان مجلس بپرسند، و نمایندگان نیز ناچارند در زمینه مشکلاتی که وجود دارد، دولت را مورد سووال قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: نمایندگان یک حلقه مستقیم ارتباط بین مردم و دولتمردان هستند و مسوولان ارشد کشور اتفاقا باید از این پل های ارتباطی بین خود و مردم بهترین استفاده را ببرند.

وی گفت: البته کشور در مقطع کنونی به دلیل تحریم ها و بعضی سوء مدیریت ها در گذشته گرفتار تنگناهایی است که همین موضوع باعث بروز بعضی مشکلات می شود/6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.