اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 دي 1392 / کد مطلب: 7724 / نظرات: 2

مدیر جدید آموزش و پرورش سبزوار معارفه شد:


جایگاه تعلیم و تربیت نگاه خلاق و مبتکرانه ای نیاز دارد


جایگاه تعلیم و تربیت نگاه خلاق و مبتکرانه ای نیاز دارد  مشاور عالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : تعامل دائمی و مطلوب به همراه تولید فکرو خلاقیت از نیازمندی های مهم آموزش و پرورش به عنوان یک سیستم زنده و پویا است .
دکتر رسایی  در مراسم تودیع و معارفه معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در این شهرستان افزود : جایگاه رفیع تعلیم و تربیت نگاه خلاق و مبتکرانه ای نیاز دارد تا بواسطه آن انسان هایی ارزش مدار و خلاق تربیت شوند .
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک سیستم زنده و پویا است که می خواهد حیات ببخشد افزود : لازمه این حیات بخشی همکاری ، ارتباط متقابل و تعامل جدی با همه اعضای سیستم و فراتر از سیستم است که این تعامل آثار و برکات زیادی دارد .
مشاور عالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اظهار اینکه هر کسی در هر مسوولیتی که هست به عنوان پدر ، مادر ، معلم و ... بایستی بسته به مسوولیتش ابتدا به تعلیم و تربیت خود بپردازد قبل از اینکه به تعلیم و تربیت دیگران بپردازد .
وی با بیان اینکه بایستی همه ما به طور دائم در حال خودسازی باشیم افزود : شهید رجایی و امام راحل (ره) از افرادی بودند که تا آخرین لحظه زندگی خود به خودسازی توجه داشتند که ما باید از زندگی این بزرگان درس بگیریم .
وی با اشاره به وجود چهار بخش تفکر مخترعانه ، تفکر مهندسی ، تفکر کاربردی و تفکر تعمیر و نگهداری در مغز انسان گفت : متاسفانه خیلی از ما فقط از یک و یا نهایتا از دو بخش مغز خود استفاده می کنیم .
وی با تاکید بر ادامه داشتن روند علم و دانش اندوزی گفت : متاسفانه بسیاری از ما و حتی کسانی که به عنوان متخصص و دانشمند هستند سال هاست که متوقف شده اند .
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جدید سبزوار نیز در این مراسم گفت : عرصه تعلیم و تربیت بزرگترین و زیربنایی ترین عرصه از نیازهای بشری است که بایستی به نحو مطلوب اجرایی شود .
دکتر مرتضی بینش با تاکید بر خلاقیت در تعلیم و تربیت گفت : یکی از اشکالات نظام آموزشی ما این است که ما با قوانین وضع شده و برنامه تجویز شده روبرو هستیم .
وی ادامه داد : مطابق این برنامه سایر سازمان ها هم تحقق برنامه خود را در سیستم آموزش و پرورش جستجو می کنند .
وی یکی دیگر از اشکالات را مربوط به سیستم متمرکز اداری دانست و گفت : در نظام های اداری متمرکز خلاقیت معلمان و مدیران در پایین ترین حد است و معلم و مدیر به عنوان یک نصاب است و کمتر به حوزه طراحی می پردازد .
دکتر بینش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش باید بتواند ارزش های والای انسانی و اخلاقی را در افراد نهادینه کند افزود : نیاز چشم انداز تعلیم و تربیت و جامعه بشری این است که همه ما با همکاری و تعامل سعی کنیم یک قدم جلوتر برویم .
در این مراسم از زحمات مهندس قدرت اله راه چمنی تقدیر و دکتر مرتضی بینش به عنوان معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار معرفی شدند .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.