اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 22 دي 1392 / کد مطلب: 7715 / نظرات: 0


برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرورش ماهیان خاویاری در سبزوار


مسئول روابط عمومی جهادکشاورزی سبزوار  از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان خبر داد.
غلامرضا چشمی اظهار داشت: این دوره 2 روزه به منظور ارتقاء سطح دانش پرورش دهندگان ماهی با این گونه ارزشمند آبزیان، تشکیل گردید.
وی در ادامه تصریح کرد: 30 نفر از آبزی پروران در این دوره حضور داشتند و با مدیریت تغذیه، بهداشت و شرایط مورد نیاز محیطی جهت پرورش ماهیان خاویاری آشنا شدند.
مهندس شهریاری کارشناس اداره کل شیلات استان گلستان بعنوان مدرس دوره، گفت: پروژه های پرورش ماهیان خاویاری علاوه بر اینکه به حفظ و بازسازی ذخایر این گونه های ارزشمند کمک قابل توجهی خواهد کرد، موجب اشتغال زایی وکاهش فشار برذخایر منحصربه فرد ماهیان خاویاری دریای خزر می شود و همچنین ارزآوری و بازارهدف خارج ازکشور را برای ایران به ارمغان می آورد.
ایشان در ادامه افزود با توجه به ارزش و اهمیت اقتصادی ماهیان خاویاری و تخم این گونه ماهیان که خاویار نامیده می شود، که محققین علوم شیلاتی در پی یافتن روشهای مختلفی برای پرورش این گونه ماهیان باشند، چرا که ماهیان خاویاری به تغییرات اقلیمی و اکولوژی تحمل زیادی نشان می دهند و از نظر اقتصادی یکی از ارزشمندترین ماهیان دریای خزر می باشند و بالا بودن قیمت خاویار در دنیا و مرغوبیت خاویار ایران دو مؤلفه مهمی است که ضرورت سرمایه گذاری و توجه به این محصول صادراتی را مشخص می نماید.
در خاتمه یادآور می شود سبزوار با تولید 750 تن گوشت ماهی ، 8/18 درصد تولید استان و رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.