اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 دي 1392 / کد مطلب: 7694 / نظرات: 0


همایش تخصصی پزشکی ورزشی در سبزوار برگزار شد


همایش تخصصی پزشکی ورزشی روز پنجشنبه در محل تالار کاشفی سبزوار برگزار شد .
 
دبیر اجرایی همایش پزشکی ورزشی سبزوار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این همایش فرصتی مغتنم برای ارائه نتایج پژوهش ها در زمینه پزشکی ورزشی و تعامل متخصصین و پژوهشگران با مربیان و معلمان ورزش است .

مجید کریمی با اشاره به اهمیت مبحث پزشکی ورزشی در سلامت ورزشکاران گفت : این همایش به منظور اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی ورزشکاران برای جلوگیری از آسیب ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه همایش تخصصی پزشکی ورزشی نخستین بار است که در سبزوار برگزار می شود، افزود : بنا داریم که این همایش را در سطح استانی و کشوری در سال های آینده هم برگزار کنیم.

دبیر اجرایی همایش پزشکی ورزشی سبزوار استعداد یابی،آسیب های ورزشی،دوپینگ،تغذیه و روانشناسی ورزشی را از محور های این همایش عنوان کرد.

وی در ادامه به بخشی از افتخارآفرینی ورزشکاران سبزواری در مسابقات استانی، کشوری و خیل علاقمندان به ورزش در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 39 هیات ورزشی در سبزوار فعال هستند که در 21 هیات آن بانوان هم فعالیت دارند.

وی با اشاره به پتاسیل های ورزشی سبزوار در عرصه ورزش قهرمانی و در سطح لیگ برتر گفت : براساس آمار 11 هزار و 500 نفر ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تشکیل هیات پزشکی ورزشی در مراکز استان ها اظهار داشت : با توجه به اینکه سبزوار به عنوان یک قطب دانشگاهی بوده و دارای پتانسیل های و ظرفیت های ورزشی فراوانی است، تشکیل هیات پزشکی ورزشی در این شهرستان ضروری است .

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تشکیل هیات پزشکی ورزشی در سبزوار ابراز امیدواری کرد که این هیات با همکاری مسوولان هر چه سریعتر در سبزوار راه اندازی شود.

مسوول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز در این همایش گفت : برگزاری این همایش فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و اطلاعات روز آمد پزشکی ورزشی و انتقال تجربیات ارزشمند دست اندرکاران این علم است .

سیروس اجنوردی افزود : رونق و استمرار این گردهمایی های علمی در پیشرفت و ارتقای پزشکی ورزشی و علوم وابسته موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت : از بین مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش پنج مقاله علمی در همایش پزشکی ورزشی توسط متخصصان این رشته قرائت شد.

همایش تخصصی پزشکی ورزشی با حضور جمعی از مسوولان ، دانشجویان ، مربیان ، سرپرستان هیات های ورزشی ، پزشکان و پزشک یاران توسط اداره ورزش و جوانان سبزوار و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی یک این شهرستان برگزار شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.