اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 دي 1392 / کد مطلب: 7667 / نظرات: 0

مسوول اوقاف و امور خیریه داورزن:


ترویج فرهنگ وقف گام مهمی در برطرف کردن مشکلات است


ترویج فرهنگ وقف گام مهمی در برطرف کردن مشکلات است مسوول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه داورزن خواستار ترویج فرهنگ وقف در این شهرستان شد و گفت :با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات جامعه بر طرف می شود.
  به گزارش سبزوارپیام ، محسن گلستانی روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در حال حاضر این شهرستان دارای 612 موقوفه ثبت شده و حدود هزار رقبه است .

وی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان را سالانه حدود سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:موقوفات آل احمد و عبدالصانع از بزرگترین موقوفات این شهرستان می باشند.

این مسوول با بیان اینکه درآمد موقوفات طبق نظر واقفین مصرف می شود،اظهار داشت :بیشترین موقوفات شهرستان داورزن در زمینه تعزیه و سوگواری حضرت سیداشهدا (ع) است.

گلستانی گفت :امروزه برای رفع مشکلات بیکاری ، بیماری های صعب العلاج ، دسترسی به نیازمندان و مباحث علمی نیازمند موقوفات جدید هستیم .

وی تعداد بقاع متبرکه شهرستان داورزن را نیز 26 مورد دانست و گفت :یکی از اولویت کاری ما تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است .

وی به روز رسانی اجارات ،افزایش درآمد موقوفات ،رسیدگی به وضعیت بقاع متبرکه ،پیگیری ارتقای نمایندگی به اداره و غیره را بخشی از اولویت های حوزه کاری خود اعلام کرد.

مسوول دفتر نمایندگی اوقاف داورزن همچنین از تجلیل برخی از هیات امنا و خدام بقاع متبرکه و همچنین تعدادی از خادمان مساجد و همیاران وقف ،طی این هفته در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف مقوله ای بسیار گسترده و برخاسته از فطرت جاودانه ماندن ،نوع دوستی و روحیه تعاون بشریت است ، گفت :بهترین روش برای اینکه نام انسان با افتخار جاودانه بماند سنت وقف است .

گلستانی با اعلام بر اینکه وجود 612 موقوفه و 26بقعه و مکان مذهبی در شهرستان داورزن حاکی از عمق اعتقادات و دین مداری مردمان این خطه است، به بازخوانی وقفنامه های شهرستان در سال جاری هم اشاره کرد.

وی گفت: قدیمی ترین سند وقفی شهرستان داورزن مربوط به سال 1122قمری است.

مسوول اوقاف و امور خیریه داورزن ، امام جمعه داورزن را بهترین مشوق و همیار وقف در این شهرستان معرفی کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.