اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 دي 1392 / کد مطلب: 7654 / نظرات: 0


یادواره شهدای هویزه و 43شهید جهادگر درسبزوار برگزار می شود


یادواره شهدای هویزه و 43شهید جهادگر درسبزوار برگزار می شود
مسوول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سی و سومین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار روز 19 دی در این شهرستان برگزار می شود.

 به گزارش سبزوارپیام ، غلامرضا چشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شرکت در مراسم معنوی یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی دعوت بعمل آمده و تلاش ما افزودن بر کیفیت این برنامه معنوی در هر سال نسبت به سال قبل است.

وی گفت: اجرای تئاتر در زمینه ترویج ارزش های ایثار و شهادت، اجرای نمایش مستند حضور بانوان در پشتیبانی جنگ با عنوان حدیث اخلاص توسط هنرمندان سبزوار از جمله برنامه های این مراسم معنوی است.

چشمی ادامه داد : همچنین قرار است یک گزارش خبری در باره گروه اخلاص در شب 16 دی ماه سالروز عروج ملکوتی شهدای هویزه از صدا و سیمای خراسان رضوی پخش شود.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه یاواره شهدای هویزه سبزوار از شش ماه گذشته افزود : عمومیت دادن و دعوت از اقشار مختلف مردم در این مراسم معنوی که به یاد شهدا و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود را دنبال می کنیم.

در پی اجرای عملیات نصر در 16 دی ماه سال 1360 در جنوب غرب شهر هویزه بیش از 300 تن از نیروهای مردمی و دانشجویان پیرو خط امام (ره) به فرماندهی شهید علم الهدی در محاصره تانک های دشمن قرار گرفته و به مقام والا ی شهادت رسیدند.

شهید محمد فاضل یکی از همرزمان شهید علم الهدی و یکی از بنیانگذاران جهاد کشاورزی سبزوار پس از تشکیل گروه اخلاص به عنوان نخستین گروه های مردمی در جبهه سوسنگرد حضور یافت و همراه شهیدان حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی در کربلای هویزه به مقام رفیع شهادت نایل شد.

جهادگران شهرستان سبزوار در سال 1360 پیکر نمادین این پنج شهید بزرگوار را با حضور شهید رجایی نخست وزیر وقت تشییع کرده و از همان سال به طور مستمر مراسم یادبودی برای شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار در این شهرستان برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.