اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 13 دي 1392 / کد مطلب: 7652 / نظرات: 0


جامعه در مقابل حجاب به عنوان یک فریضه اجتماعی مسوول است


جامعه در مقابل حجاب به عنوان یک فریضه اجتماعی مسوول است  امام جمعه خوشاب گفت : جامعه در مقابل حجاب نه فقط به عنوان یک فریضه فردی که به عنوان یک فریضه اجتماعی مسوول است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد صاحبی در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوشاب حجاب را از ضروریات دینداری عنوان کرد و افزود : یکی از راههای که دشمن برای مبارزه با دین و انقلاب در پیش گرفته مسئله رعایت نکردن حجاب و رواج بی حجابی در جامعه است.

وی با اشاره به دستور رضاخان در 17 دی ماه 1314 برای کشف حجاب گفت : این دستور یکی از تلخ ترین و ننگین ترین کارهای رضاخان بود که با برنامه و سرکردگی انگلیس انجام داد.

حجت الاسلام صاحبی به روند به قدرت رسیدن رضاخان توسط انگلیس اشاره کرد و افزود : دشمن متوجه شد که تا نفوذ روحانیت و دین در این کشور حاکم باشد، نمی تواند بر ایران مسلط شود بنابراین رضاخان را روی کار آورد تا به تصور خویش مردم را از دین، روحانیت و حجاب دور کند.

وی با اشاره به نظر محمدرضا شاه در خصوص حجاب گفت : محمدرضا شاه در کتاب ˈمأموریت برای وطنمˈ مسئله حجاب را رسمی کهنه می داند و به این موضوع که خانواده اش برای نخستین بار در طول تاریخ ایران بدون حجاب وارد انظار عمومی شده بودند، افتخار می کند.

امام جمعه خوشاب به 19 دی ماه سال 56 نیز اشاره کرد و افزود: به دستور شاه مقاله ای توهین آمیز علیه حجاب و امام خمینی (ره) در این روزنامه منتشر شد و زمینه حرکت مردم و روحانیت را به وجود آورد.

حجت الاسلام صاحبی با بیان اینکه مردم قم و به ویژه روحانیون به خانه های علما رفتند و زمینه قیام را فراهم کردند، افزود :حوادثی همچون 19 دی ماه 56 موجب شد تا روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بیشتری بگیرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.