اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 13 دي 1392 / کد مطلب: 7648 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد/قیام 19 دی ماه تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت


امام جمعه ششتمدقیام 19 دی ماه تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت  امام جمعه ششتمد گفت : قیام 19 دی ماه تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رمضانلی ثباتی مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته ششتمدف اظهار کرد: وقتی رژیم شاه به ساحت مرجعیت و رهبری اهانت کرد طلاب و علما در مخالفت با این حرکت در شهر قم به پا خواستند.

وی افزود: این حرکت نابخردانه رژیم و قیام هوشمندانه طلاب و مردم قم سبب تشدید و تسریع در روند پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی همچنین به سالروز نوشتن نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی به گورباچف اشاره کرد و گفت: امام در این نامه تاریخی که همانند نامه پیامبر به سران کفار بود، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق را به عدم مقابله با دین زدایی دعوت کرد.

خطیب جمعه ششتمد یادآور شد، امام در این نامه مشکل کشور شوروی سابق را مسئله مالکیت و اقتصاد آزاد ندانسته و بلکه عدم اعتقاد واقعی به خدا را مشکل این کشور برشمرده بود.

امام جمعه ششتمد به فرارسیدن ماه ربیع الاول اشاره کرد و گفت: در روز اول ربیع الاول دشمنان اسلام پس از سالها اذیت و آزار و شکنجه مسلمان ها ،تصمیم به قتل پیامبر اسلام (ص) گرفتند.

وی افزود: به امر خداوند جبرئیل حضرت محمد(ص) را از تصمیم دشمنان آگاه ساخت و حضرت علی(ع) در آن شب در بستر پیامبر خوابیدند و پیامبر به غار ثور رفته و از آنجا به مدینه هجرت نمودند که آغاز تاریخ اسلام هجرت آن حضرت قرار گرفت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.