اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1392 / کد مطلب: 7640 / نظرات: 0

در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع)/


30 مجلس تعزیه در سبزوار و خوشاب اجرا می شود


30 مجلس تعزیه در سبزوار و خوشاب اجرا می شود مدیر عامل کانون تعزیه سبزوار گفت: بیش از 30 مجلس شبیه خوانی و تعزیه ویژه سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در شهرستان های سبزوار و خوشاب اجرا می شود.

 به گزارش سبزوارپیام ، قاسم سهیلی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروههای تعزیه با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون تعزیه سبزوار، مجالس تعزیه خوانی را برگزار می کنند.

وی اظهار داشت: روستاهای ابارش، استیر، باغان، دلقند، آزادمنجیر، خیرآباد، ایزی، شامکان و نوده انقلاب از جمله روستاهایی است که تعزیه سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در آنها برگزار می شود.

وی با اشاره به ثبت 148 گروه شبیه خوانی در سبزوار گفت: 50 گروه نیز در حال طی مراحل مربوط به ساماندهی، شناسایی و ثبت می باشند.

او با اشاره به قدمت بیش از هزار ساله سبزوار در اجرای نمایشهای میدانی گفت: بیش از هزار و 200 ذاکر تعزیه خوان در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: بیش از 400 نفر از این افراد بیمه هستند و بالغ بر 15 نفر از پیشکسوتان تعزیه نیز مستمری دریافت می کنند.

مدیر عامل کانون تعزیه سبزوار همچنین از اعزام یک گروه از تعزیه خوانان این شهرستان به حسینیه طوس از توابع اردکان یزد برای اجرای تعزیه در دهه آخر ماه صفر خبر داد.

سهیلی منش، نبود تکیه مسقف و جایگاه مناسب برای اجرای مراسم شبیه خوانی در سبزوار را از مشکلات تعزیه خوانی این شهرستان عنوان کرد و افزود: اجرای مراسم شبیه خوانی در میادین، کوچه ها و خیابان ها موجب کاهش جایگاه اجتماعی این هنر والا می شود.

وی خواستار همکاری بیشتر مسوولان به ویژه شورای اسلامی و شهرداری سبزوار در این زمینه شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.