اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1392 / کد مطلب: 7634 / نظرات: 0


پیشنهاد 10 بسته اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده سبزوار


مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از پیشنهاد 10 بسته اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده این شهرستان خبر داد.

 به گزارش سبزوارپیام ، مهدی برزویی در گفت‌وگو با  فارس، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه در بحث نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر اقدام اساسی در گذشته صورت نگرفته ما شاهد پیشرفت سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهر هستیم.

وی ادامه داد: با گسترش حاشیه‌نشینی شاهد افزایش هزینه در بخش‌های خدماتی، تغییر سیمای شهر و گسترش معضلات فرهنگی و اقتصادی هستیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار با بیان اینکه در زمینه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات خوبی صورت گرفته تصریح کرد: متاسفانه نگاه بسیاری از افراد به وضعیت شهر نگاه خوب و موثری نیست.

برزویی اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده باید با رویکرد حفظ بناهای تاریخی و فرهنگی صورت گیرد تا به توسعه گردشگری، ایجاد کارآفرینی و توسعه اقتصاد شهر توجه شود.

وی با اشاره به شناسایی بافت‌های فرسوده در محله امیریه، کوی گلستان و رضوی شهر سبزوار ابراز کرد: برای تغییر و نوسازی در این مناطق طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی پیشنهاد شده که متاسفانه به دلیل زمان‌بر بودن مراحل تصویب طرح اجرای پروژه‌ها و واگذاری به سرمایه‌گذاران به کندی پیش می‌رود.

برزویی در اتباط با پروژه نوسازی کوی گلستان گفت: این پروژه از طرح‌هایی بود که در گیرودار نامه‌نگاری‌های اداری مانده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال جاری مصوبه اجرای طرح و ابلاغ هم در کوی گلستان و هم محله امیریه را بگیریم.

وی با بیان اینکه طولانی شدن زمان انتخاب شهردار باعث کندی در جذب سرمایه‌گذار خواهد شد، عنوان کرد: 10 بسته اقتصادی برای اجرای مجموعه‌های تجاری قطعی شده و با سرمایه‌گذارهای متعددی نیز مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم در این زمینه سرمایه‌گذارهای خوبی را جذب کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه تفکر مدیران شهری باید در بحث جدب سرمایه‌گذار و ایجاد فضاهای تجاری در شهر تغییر یابد، گفت: پروژه باغ بازار بزرگ شهر در دستور کار و اجرا‌ست.

برزویی با بیان اینکه عمده بافت‌های فرسوده شهر در مرکز شهر واقع شده اذعان کرد: سبزوار شهری است روی گسل زلزله و مدیران شهر باید نسبت به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهند و نباید فقط شهرداری را مسئول بدانند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سبزوار با معضل قنوات زیرزمینی نیز روبه رو هستیم که همدلی و همبستگی مسئولین در بررسی این کانال‌ها و ترمیم آنها برای جلوگیری از بروز حوادث در آینده را می‌طلبد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.