اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 10 دي 1392 / کد مطلب: 7630 / نظرات: 0


مردم خوشاب با قرائت زیارتنامه پیامبر(ص) به ساحت مقدس آن حضرت تقرب جستند


مردم خوشاب با قرائت زیارتنامه پیامبرص به ساحت مقدس آن حضرت تقرب جستند  مردم خوشاب با برگزاری مراسم معنوی قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) از بعید به ساحت مقدس آن حضرت تقرب جسته و دل شان را با محبت ایشان صفا و جلا بخشیدند.

به گزارش سبزوارپیام، مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوشاب روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) برکات معنوی بسیاری دارد و توفیقی برای زائراست که از مسافت دور با دل آماده رسول خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی سلطانی کیا، زیارت با معرفت و آگاهی را زمینه ساز کمال انسانها دانست و افزود : آگاهی و معرفت به مقام و منزلت معصومین (ع) به هنگام زیارت آنها، می تواند زمینه اطاعت و تسلیم در مقابل اوامر و نواهی آنان و در نتیجه دستیابی به کمال حقیقی و سعادت ابدی را فراهم کند.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوشاب با اشاره به برکات و فضیلت های زیارت پیامبر اکرم (ص)، گفت : واجب شدن بهشت، توفیق همسایگی با رسول اکرم (ص) در روز قیامت و بهره مند شدن از شفاعت ایشان از جمله این فضیلت ها است.

وی با بیان اینکه ˈزیارت از بعیدˈ هم در روز میلاد و هم در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) توصیه شده است ،اظهار داشت : در حقیقت زیارت نامه ها نشات گرفته از احادیث و روایات ائمه است و خواسته های آن بزرگواران در این زیارت نامه ها آورده شده است.

وی گفت : هر چند زیارت حضرت رسول (ص) با حضور در حرم شریف نبوی، آثار و برکات بسیاری به همراه دارد،ولی برای کسانی که توفیق حضور در کنار مرقد منور آن حضرت را ندارند، سفارش به زیارت از راه دور شده است.

حجت الاسلام سلطانی کیا اظهار داشت : از نظر مکتب شیعه، زیارت معصومین (ع) صرفا یک امر عاطفی نیست، بلکه پیش از آن، یک عمل معرفتی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.