اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 10 دي 1392 / کد مطلب: 7623 / نظرات: 0


شهرستان داورزن غرق در حزن و اندوه است


شهرستان داورزن غرق در حزن و اندوه است  مردم شهرستان داورزن در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم هستند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، این خطه از سرزمین اسلامی روز سه شنبه مصادف با 28 صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت مظلومانه امام دوم شیعیان، رنگ ماتم و عزا به خود گرفته است.

در شهر و روستاهای این شهرستان، روحانیون و مداحان در آیین های مختلف به همین مناسبت در باره فضایل و کرامات معلم بزرگ بشریت، پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) سخنرانی و مرثیه خوانی می کنند.

مردم داورزن در سراسر این شهرستان بر سردر مساجد، حسینیه ها، ادارات و منازل خود پرچم های سیاه و پارچه نوشته هایی مزین به نام رسول اکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) نصب کرده اند که حکایت از غم و اندوه آنان در این ایام دارد.

مردم داورزن همچنین با حضور در بقاع متبرکه این شهرستان با برپایی آیین های عزاداری، ارادت خود را به رسول خدا، حضرت محمد (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) به نمایش می گذارند.

برگزاری آیین های عزاداری، دسته روی، شبیه خوانی، سخنرانی، مداحی، برپایی ایستگاههای صلواتی و اطعام در مساجد و مقبره های امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است که در این ایام توسط مردم این خطه برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.