اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 9 دي 1392 / کد مطلب: 7610 / نظرات: 0

در شب شهادت پیامبر(ص)وامام حسن مجتبی(ع):


شهرستان سبزوار غرق در حزن و اندوه است


شهرستان سبزوار غرق در حزن و اندوه است  شهرستان سبزوار در شب بیست و هشتم صفر سالروز ارتحال جانسوز نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع به سوگ نشست.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردم دیار سربداران در سراسر این شهرستان بر سر درب مساجد ، حسینیه ها ،ادارات و منازل خود پرچم های سیاه و پارچه نوشته هایی مزین به نام رسول اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) نصب کرده اند که حکایت از غم و اندوه آنان در این ایام دارد.

امشب مردم شهرستان سبزوار با حضور در بقاع متبرکه با بر پایی آیین های عزاداری ارادت خود را به رسول خدا حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به نمایش می گذارند.

در آیین های سوگواری سخنرانان پیرامون آموزه ها و سیره پیامبر اعظم(ص)، فضایل اخلاقی و شخصیت ایشان و همچنین امام حسن (ع) سخنرانی کرده و مداحان اهل بیت با قرائت دعاهای ویژه سالروز رحلت حضرت رسول و مرثیه سرایی، عشق و ارادت خالصانه خود را به مقام شامخ نبوی و ولایت و امامت اعلام می کنند.

برگزاری آیین های عزاداری ،سخنرانی ، مداحی و نیز اطعام در مساجد و امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است که توسط مردم شهید پرور دیار سربداران به مناسبت این ایام برگزار می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.