اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 دي 1392 / کد مطلب: 7598 / نظرات: 0


سبحانی فر : افزایش فرصت های شغلی؛ منوط به سرمایه گذاری در بخش معدن


سبحانی فر : افزایش فرصت های شغلی؛ منوط به سرمایه گذاری در بخش معدن نماینده مردم سبزوار،جوین،جغتای،خوشاب،داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در بخش معدن به طور مستقیم و غیرمستقیم در رشد اشتغال و کاهش بیکاری موثر است چراکه به دنبال ورود به معادن و بهره برداری از انها در بخش حمل و نقل و بسیاری از بخش های دیگر نیاز به نیروی انسانی وجود دارد.
علی سبحانی فر با اشاره به اینکه در منطقه دیار سربداران معادن فراوانی وجود دارد که یا از اکتشاف آن محروم و یا از ظرفیت کمی برخوردار می باشیم افزود: برای اینکه بتوانیم اکتشاف وصنایع تبدیلی لازم را داشته باشیم نیاز به حمایت های دولت در این زمینه داریم.
وی با تاکید بر حمایت از بخش معادن تصریح کرد: قطع یقین سرمایه گذاری دولت در این بخش می تواند راه گشا باشد، که از جمله آن می توان با اختیاراتی که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی دارد می تواند به کسانیکه شرایط لازم را داشته باشند تسهیلات اعطا نماید.
سبحانی فر افزود: از جمله این شرایط معدنکارانی که در مناطق محروم واقع شده باشند ویا معدنکارانی که موضوع پروانه معدنی آنها اکتشاف، استخراج و فرآوری در یکی از مواد معدنی فلزات خصوصا آهن، مس، طلا، کروم، آلومینیوم ، نیتراتها، فسفاتها، براتها، باریت، فلوین، ید، پتاسیم، میکا، گرافیت، نیسوز، دیاتومیت، زئولیت، جوکیت، خاک سرخ، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، انواع ذغال سنگ باشند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی با بیان اینكه فعالیت‌های معدنی ماننده زنجیره‌ای است كه نقطه آغاز اكتشاف است افزود: اكتشاف سرمایه گذاری است نه هزینه و با ورود بخش خصوصی به اكتشاف و سرمایه گذاری‌های بیش از پیش در این بخش علاوه بر شكوفایی بخش معدن و صنایع وابسته شاهد شكوفایی اقتصاد منطقه نیز خواهیم بود.
 سبزوارما





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.