اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 دي 1392 / کد مطلب: 7597 / نظرات: 0


بیش از 30 هزار شناسنامه مکانیزه در سبزوار صادر شد


بیش از 30 هزار شناسنامه مکانیزه در سبزوار صادر شد  رئیس اداره ثبت احوال سبزوار از صدور بیش از 30 هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش سبزوارپیام ، سعید ابهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهیانه 700 شناسنامه مکانیزه برای نوزادان در این شهرستان صادر می شود.

وی در باره شرایط دریافت شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال اظهار داشت: برای افرادی که به سن 15 سال رسیده و برای عکس دار کردن شناسنامه خود مراجعه می کنند، شناسنامه های جدید و مکانیزه صادر می شود.

وی افزود: همچنین افرادی که اطلاعات سجلی آنان تغییر کند، می توانند برای دریافت شناسنامه جدید به ثبت احوال مراجعه و شناسنامه مکانیزه دریافت کنند.

وی ادامه داد: در صورت مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می توانند با مراجعه به ثبت احوال، از شناسنامه جدید و مکانیزه که دارای شاخص های ایمنی بسیار است، برخوردار شوند.

ابهری همچنین آخرین مهلت قانونی برای اعلام واقعه فوت را 10 روز پس از تاریخ فوت و مهلت اعلام ولادت را 15 روز پس از تولد عنوان کرد و افزود: اگر افراد در مهلت تعیین شده به ثبت احوال مراجعه نکنند، مشمول پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت : 98.5 درصد مردم شهرستان سبزوار کارت ملی دریافت کرده اند.

وی گفت: به دلیل اینکه نام خانوادگی اغلب مردم این شهرستان به نام روستاهای زادگاهشان است، بیشترین تغییر نام خانوادگی در استان خراسان رضوی در این شهرستان انجام شده است.

وی همچنین از افتتاح دو دفتر پیشخوان در این شهرستان و استقرار اداره ثبت احوال در شهرستان خوشاب طی آینده نزدیک خبر داد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.