اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 5 دي 1392 / کد مطلب: 7587 / نظرات: 0


تیم ثامن الحجج سبزوارقهرمان لیگ برتر کشتی شد


تیم ثامن الحجج سبزوارقهرمان لیگ برتر کشتی شد تیم کشتی آزاد ثامن‌الحجج(ع) سبزوار در مسابقه فینال لیگ برتر کشور با پیروزی برابر استیل‌آذین ایرانیان برای سومین سال متوالی به قهرمانی رسید.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا ، تیم کشتی آزاد ثامن‌الحجج(ع) سبزوار در دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد در حضور حدود هفت هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفری آزادی با نتیجه 4 بر 3 به مقام قهرمانی رسید.

در حالی که نبرد حساس دو تیم 3 بر 3 مساوی بود در کشتی پایانی حاجی مراد گاتسالوف انتقام شکست دور رفت از آذرشکیب را گرفت تا تیم ثامن‌الحجج(ع) سبزوار سومین قهرمانی پیاپیش را به کمک قهرمان روسی جهان و المپیک جشن بگیرد. مصطفی آقاجانی نیز یکی از ارکان قهرمانی ثامن بود چرا که یک برد با ارزش را در وزن 60 کیلوگرم نصیب تیمش کرد.

(اسامی کشتی گیران ثامن در ابتدا آمده است.)

ثامن‌الحجج(ع) سبزوار 4- استیل‌آذین ایرانیان 3

55 کیلوگرم: یاسر حیدر قلی نژاد 2 - امید جلالی بهار4

در دو دقیقه اول حیدرقلی نژاد به دلیل کم کاری یک امتیاز از دست داد. در سه دقیقه دوم جلالی بهار با زیرگیری 2 امتیاز گرفت اما در دو دقیقه آخر در لاک دفاعی فرو رفت و یک امتیاز دیگر به خاطر کم کاری از دست داد. حیدرقلی نژاد در حالی که با نتیجه 2 بر 2 هم برنده بود اما در 20 ثانیه آخر در خاک جلالی بهار نشست تا فریاد محسن کاوه به آسمان بلند شود. حیدر قلی نژاد برای سومین بار در لیگ امسال به جلالی بهار باخت تا استیل‌آذین به یک پیروزی ارزشمند برسد.

60 کیلوگرم: مصطفی آقاجانی 4 - حسن مرادقلی 0

مصطفی آقاجانی در این کشتی فرصت عرض اندام به مرادقلی نداد و از همان ابتدا سوار بر کشتی بود. او با اخطار، زیر گیری و بیرون بردن حریف از تشک چهار امتیاز گرفت تا نتیجه تیمی یک بر یک مساوی شود.

66 کیلوگرم: ماگومد قربان علی اف 8 - سبحان محمدزاده 0

یک دقیقه و 38 ثانیه برای قربان علی اف روس که مدال برنز جهان را در کارنامه دارد کافی بود تا با زیرگیری های پیاپی هشت امتیاز از محمدزاده بگیرد و ثامن را دو بر یک پیش اندازد.

74 کیلوگرم: رضا افضلی 3 - دنیس چارگوش6

افضلی که در لاک دفاعی فرو رفته بود در دو دقیقه اول یک امتیاز به خاطر کم کاری از دست داد.در 20 ثانیه به پایان سه دقیقه اول، کشتی گیر روسی استیل‌آذین زیر گیری کرد که افضلی با بدل کاری او را روی پل نگه داشت تا نتیجه 3-2 به نفع دنیس چارگوش شود. در شروع وقت دوم، افضلی به پاهای چارگوش رسید اما دارنده دو طلای جهان نه تنها پایش را درآورد که افضلی را در خاک هم نشاند تا تفاوت کلاس دو کشتی گیر را به نمایش بگذارد. چارگوش در ادامه یک امتیاز دیگر هم گرفت و با بیرون رفتن یک امتیاز از دست داد تا نتیجه 6 بر 3 شود و هر دو تیم صاحب دو برد شوند.

84 کیلوگرم: احسان امینی 3(برنده) - اسماعیل نجاتیان3

نجاتیان شروع خوبی داشت و 3-0 پیش افتاد. در وقت دوم امینی یک بار حریف را در خاک نشاند تا اختلاف به یک امتیاز برسد. در 30 ثانیه آخر نجاتیان به خاطر کم کاری یک امتیاز از دست داد تا بازنده کشتی شود. ثامن با این برد 3-2 پیش افتاد.

96 کیلوگرم: عرفان امیری 2 - عبدالسلام گادیسوف 9

گادیسوف اجازه نداد کار به وقت دوم بکشد و با یورش های پیاپی در دو دقیقه و 10 ثانیه 9 بر 2 برنده شد. دو تیم 3 بر 3 مساوی شدند تا کشتی سنگین وزن قهرمان لیگ را مشخص کند.

120 کیلوگرم: حاجی مراد گاتسالوف 8- سید محمدرضا آذرشکیب 6

گاتسالوف در حالی که 30 ثانیه فرصت داشت تا امتیاز بگیرد با یک زیر برق آسا از بیخ ران آذرشکیب را در خاک نشاند. اما آذرشکیب پا پس نکشید و در ثانیه های پایانی وقت اول گاتسالوف را خاک کرد تا نتیجه 2 بر 2 شود. در سه دقیقه دوم گاتسالوف با یک درخت کن آذرشکیب را به پل زد و یک امتیاز هم در ادامه گرفت تا پیروز کشتی شود و ثامن‌الحجج(ع) برای سومین بار قهرمان لیگ برتر شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.