اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 دي 1392 / کد مطلب: 7583 / نظرات: 0

مدیر ثبت احوال سبزوار:


ولادت در سبزوار 4.8 درصد افزایش داشته است


ولادت در سبزوار 48 درصد افزایش داشته است  مدیر ثبت احوال سبزوار از افزایش  4.8درصدی ولادت 9 ماهه امسال این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، سعید ابهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت : در 9 ماهه امسال در شهرستان سبزوار پنج هزار و 729 ولادت ثبت شد.

وی افزود : از مجموع ولادت های ثبت شده در مدت مذکور، دو هزار و 951 نفر پسر و دو هزار و 788 نفر دختر بودند و طبق آمارها به ازای هر 106 پسر در سبزوار 100 دختر متولد شده است.

وی اظهار داشت : اسامی ابوالفضل ، امیرعلی ، امیرحسین ، امیرمحمد و علی و نام های فاطمه ، زهرا ، نازنین زهرا ، فاطمه زهرا و ریحانه به ترتیب از اسامی پر شماری هستند که سبزواری ها برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.

مدیر ثبت احوال سبزوار همچنین از افزایش 6.3 درصدی وفات در9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم خبر داد و گفت : در این مدت هزار و 661 نفر در این شهرستان فوت کردند.

ابهری با اظهار اینکه از تعداد فوت شده ها در سبزوار طی امسال 901 نفر مرد و 760 نفر زن بودند ،افزود : به ازای هر 100 نفر زن 118 نفر مرد در این شهرستان فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های تنفسی و سرطان ها بیشترین دلیل فوت افراد بوده است، افزود : بیشترین فوت ها مربوط به سنین 75 تا 79 ساله و بیش از 85 سال در سبزوار بوده است.

وی با اشاره به تاسیس اولین اداره ثبت احوال در سال 1295در تهران گفت : اولین سند سجلی ثبت شده در این شهرستان مربوط به فردی به نام محمد مهدی میرزا رکوعی در سوم اسفندماه 1305 بوده است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.