اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 4 دي 1392 / کد مطلب: 7582 / نظرات: 0


بارندگی در سبزوار 69 درصد کاهش یافت


 رئیس اداره هواشناسی سبزوار گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری (از ابتدای مهر ماه تاکنون) در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد کاهش داشته است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، محمد عطار سیاح روز چهارشنبه در جمع مسوولان اجرایی سبزوار افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 5/17 میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که نسبت به دوره آماری 30 ساله 56 درصد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در شهرستان جغتای هم از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 5/18 میلیمتر بارندگی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در شهرستان جوین نیز در این مدت 6/25 میلیمتر بارندگی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

رئیس اداره هواشناسی سبزوار میانگین دمای این شهرستان را از اول مهر ماه تاکنون 8/14 درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت : این میزان دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و نسبت به دوره آماری 30 ساله هفت دهم درجه افزایش داشته است.

سیاح افزود: میانگین دما در شهرستان جغتای از اول مهرماه تاکنون 7/12 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: میانگین دما در شهرستان جوین نیز از اول مهرماه تاکنون 4/10 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 9 دهم درجه کاهش داشته است.

وی همچنین کاهش بارندگی در این شهرستان طی سه ماه زمستان امسال را پیش بینی کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.