اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 دي 1392 / کد مطلب: 7575 / نظرات: 0


تدوین برنامه آموزشی ستاد بحران در اولویت دستگاههای اجرایی شهرستان سبزوار است


تدوین برنامه آموزشی ستاد بحران در اولویت دستگاههای اجرایی شهرستان سبزوار است  مسوول حوزه عمران شهر و روستای فرمانداری سبزوار گفت: تدوین برنامه آموزشی مدون یک ساله ستاد مدیریت بحران، در اولویت دستور کار دستگاههای اجرایی شهرستان سبزوار می باشد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مجید کریمی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران سبزوار، همکاری همه دستگاههای اجرایی برای تدوین برنامه آموزشی مدون ستاد مدیریت بحران این شهرستان را خواستار شد.

وی اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی بایستی در طول 15 روز لیست برنامه های آموزشی و نام دبیر آموزش خود را به ستاد بحران در فرمانداری اعلام کنند.

وی بر اهمیت اطلاع رسانی و آموزش در مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: با همکاری دستگاههای اجرایی بایستی از طریق شناخت و آگاهی، آشنایی با وظایف و تخصص و مدیریت، تلفات را در زمان بحران به حداقل ممکن برسانیم.

کریمی در خصوص آمادگی همه دستگاهها برای خدمات رسانی به زائران حضرت ثامن الحجج (ع) در دهه آخر ماه صفر نیز گفت: امکانات ادارات در جهت خدمات رسانی به زائران باید بسیج شود.

وی با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم در حرکت کاروان های پیاده گفت: شهرداری می تواند نکات مهم ایمنی، بهداشتی و امنیتی را با ارایه بروشور در اختیار زائران پیاده قرار دهد.

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار نیز در این نشست بر نهادینه کردن آموزش در کاهش صدمات و تلفات در زمان حوادث تاکید کرد و گفت: در این راستا علاوه بر آموزش های همگانی کمک های اولیه و امداد و نجات برای عموم مردم، برای داوطلبان این جمعیت آموزش های تخصصی ارایه می شود.

رمضانعلی مومنی همچنین به ارایه آموزش برای مدیران و معاونان مدارس هم اشاره کرد و گفت : در مانورهایی که در مدارس برگزار می شود، دانش آموزان به صورت عملی پناهگیری، خروج اضطراری و تجمع در محیط امن را تمرین می کنند.

وی در پایان از استقرار چهار پایگاه امداد جاده ای در مسیر سبزوار شامل پایگاههای مهر، کاهک، ابراهیم آباد و زعفرانیه در مسیر راه زائران حضرت ثامن الحجج (ع) با هدف ارایه خدمات مطلوب به آنان خبر داد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.