اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 1 دي 1392 / کد مطلب: 7539 / نظرات: 0


بیش از 40 مجلس تعزیه خوانی در سبزوار و خوشاب برگزار می شود


بیش از 40 مجلس تعزیه خوانی در سبزوار و خوشاب برگزار می شود  مدیر عامل کانون تعزیه سبزوار گفت: در دهه آخر ماه صفر بیش از 40 مجلس تعزیه خوانی در شهرستان های سبزوار و خوشاب برگزار می شود.

به گزارش سبزوارپیام، قاسم سهیلی منش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : گروههای تعزیه خوانی که با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون تعزیه سبزوار فعالیت دارند، در روز اربعین حسینی، 28 صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، تعزیه شهادت حضرت رقیه (س)، ورود اسرا به شام، پشیمانی یزید، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) را اجرا می کنند.

وی اظهار داشت: به مناسبت دهه آخر صفر یک گروه از تعزیه خوانان این شهرستان برای اجرای تعزیه به تکیه تعزیه خوانی طوس از توابع اردکان یزد اعزام شدند.

سهیلی منش با اشاره به ثبت 148 گروه شبیه خوانی در سطح شهرستان سبزوار گفت: بیش از هزار و 200 ذاکر تعزیه خوان در این شهرستان فعالیت دارند که بیش از 400 نفر از این تعداد بیمه هستند و 15 نفر از پیشکسوتان تعزیه نیز مستمری دریافت می کنند.

وی همچنین با اشاره به قدمت بیش از هزار ساله اجرای نمایش های میدانی در سبزوار، خواستار راه اندازی موزه محرم در این شهرستان شد.

وی گفت: از بین رفتن ادوات و نسخ شبیه خوانی و به رشته تحریر درنیامدن شبیه خوانی های اساتید پیشکسوت این رشته از جمله مشکلات حوزه تعزیه خوانی است.

مدیر عامل کانون تعزیه سبزوار، نبود تکیه مسقف و جایگاه مناسب برای اجرای مراسم شبیه خوانی در این شهرستان را از چالش های جدی تعزیه خوانی عنوان کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.