اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 آذر 1392 / کد مطلب: 7513 / نظرات: 0


یک هزار و 350 زائر درقالب کاروان پیاده از سبزوار راهی مشهد می شوند


 کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: بیش از یکهزار و 350 زائر حضرت امام رضا (ع) در قالب 15 کاروان با پای پیاده از این شهرستان راهی مشهد مقدس می شوند.

به گزارش سبزوارپیام، مهدی برغمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این کاروان ها در مراسم سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه همچنین تاکنون 10 هیات مذهبی این شهرستان نیز از شورای هیات های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار مجوز گرفته اند، افزود : روند ثبت نام و اخذ مجوز هیات های مذهبی که با اتوبوس مشهد مقدس عزیمت می کنند، هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص این زائران گفت : در طول سفر برنامه های معنوی همچون زیارت عاشورا، دعای توسل، سینه زنی، مداحی و سخنرانی توسط روحانی کاروان برای زائران برگزار می شود.

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار داشت : این شهرستان در حال حاضر دارای 255 هیات مذهبی دارای کد شناسایی و فعال است .

برغمدی با اشاره به برگزاری نشست های ماهانه با هیات های مذهبی و مداحان گفت : با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) برای باشکوه تر برگزار کردن این مراسم امشب گردهمایی بین هیات های مذهبی و مداحان در حسینیه جوادالائمه سبزوار برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.