اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 آذر 1392 / کد مطلب: 7510 / نظرات: 0


همایش ماهواره ، اقتصاد و سبک زندگی در سبزوار برگزار شد


همایش ماهواره  اقتصاد و سبک زندگی در سبزوار برگزار شد همایش ماهواره ، اقتصاد و سبک زندگی روز سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خراسان ، مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان خراسان رضوی ، طلاب و دانشجویان در مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت : کمرنگ شدن ارزشهای خانوادگی و گسستگی نهاد خانواده از پیامدهای استفاده از ماهواره است .

حجت الاسلام و المسلمین زهیر ثباتی مقدم افزود : ماهواره با اثر تخریبی خود بنیان خانواده را متزلزل می کند.

وی شکستن حریم خانواده ها ، عادی شدن طلاق در خانواده ، تزلزل جایگاه پدر و مادر و ارزش زدایی از مفاهیمی همچون غیرت و ایجاد بلوغ زودرس را از جمله پیامدهای استفاده از ماهواره عنوان کرد.

حجت الاسلام ثباتی مقدم اظهار داشت : پرداختن به ارزش ها ، اعتقادات دینی و مسایل خانواده ها بویژه فرزندان از جمله راههای مقابله با این پدیده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی و هزینه های گزاف دشمنان در بحث فعالیت های فرهنگی گفت : آنان به این نتیجه رسیده اند که از راه فرهنگی می توان بر ذهن و فکر نسل جوان رسوخ نمود و به تدریج آنان را با هدف های خود همسو کرد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه هم در این همایش افزود : اقتصاد سالم و قوی جامعه را در مقابل آسیب ها و تهدیدهای دشمن محافظت می کند.

ملیحه میرزاده افزود : اقتصاد سالم اقتصادی است که مولفه های آن دولت ، تولیدکننده و مصرف کننده است و به نحو بسیار مطلوب کار خود را انجام می دهند.

وی اظهار داشت : مصرف کننده بایستی براساس یک الگوی چهار مرحله ای تحت عنوان تعادل در مصرف ، عقل گرایی در زمان خرید به جای حس گرایی ، اولویت بندی نیازها ، و خرید کالای ایرانی اقدام می کند.

وی افزود :وهم ، غضب ، شهوت و عقل چهار قوه در انسان است که ماهواره قوه وهم ، غضب و شهوت را قوی کرده و قوه عقل را تضعیف می کند و مدخل ورود شیطان به انسان همان وهم است .

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای سبک زندگی اسلامی ، گفت : رشد و تعالی انسان با استفاده متعادلانه از سه قوه و تقویت عقل است که در سبک زندگی اسلامی میسر می شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار نیز در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا، گفت : با توجه به راه اندازی قارچ وار شبکه های ماهواره ای برای تغییر سبک زندگی اسلامی، حرکت های فرهنگی همچون برگزاری نشست و همایش ها برای آگاهی جوانان ضروری است .

فروغ هدایتی افزود : بسیاری از مشکلات موجود انسانها به این سبب است که سبک زندگی درستی انتخاب نکرده اند، در حالی که دین مبین اسلام برای آرامش بشر بوجود آمده است و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، رسول رحمت و مرحمت هستند.

وی اظهارداشت : دشمنان برای رواج فرهنگ غربی و انحراف سبک زندگی اسلامی سرمایه گذاری های زیادی از طریق فضاهای مجازی و رسانه ها انجام داده اند.

هدایتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مباحث فرهنگی و سبک زندگی اسلامی، گفت : متاسفانه آن گونه که باید به مسائل فرهنگی پرداخته نشده است در حالی که باید به سبک زندگی اسلامی به شکل مطلوب پرداخته شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.