اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 آذر 1392 / کد مطلب: 7502 / نظرات: 1

نایب رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


لایحه بودجه 93 نسبت به سال گذشته واقع بینانه تر است


لایحه بودجه 93 نسبت به سال گذشته واقع بینانه تر است نایب رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت : لایحه بودجه 93 نسبت به سال گذشته واقع بینانه تر و نسبت به عملکرد دیده شده است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، رمضانعلی سبحانی فر یکشنبه شب در جمع خبرنگاران سبزوار افزود : در وهله اول محقق شدن بودجه مهم است نه رقم بالای اعتباراتی که در نظر گرفته شود ولی اختصاص نیابد و بایستی به سمت و سوی شفافیت سازی برویم.

وی با اشاره به تلاش های دولت برای پایین آوردن نرخ تورم گفت : در این سه ماهه چهار تا پنج درصد تورم پایین آمده و بناست که دولت با همکاری تمام دستگاه ها نرخ تورم را به 25 درصد برساند.

وی افزایش حقوق و دستمزد کارمندان به میزان 18 درصد در لایحه بودجه امسال را هم از نکات مثبت دانست و گفت : سال گذشته دولت دهم 25 درصد برای افزایش حقوق کارمندان در نظر گرفته بود که این مسئله به خودی خود نقش قابل توجهی را در ایجاد تورم در جامعه داشت.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : قرارداد فاینانس 42 پروژه با کشور چین امضا شده و آماده عملیاتی شدن است .

سبحانی فر اظهار داشت : تنها موضوع سهم هفت و نیم درصد آورده ایران بود که با توجه به مصوبه اصلاح بودجه 92 به دولت اجازه داده شد حداکثر شش درصد از منابع صندوق توسعه ملی را در بانک های دولتی سپرده گذاری و بانک هم تا دو برابر آن را به صورت تسهیلات در اختیار دولت قرار دهد.

وی هفت طرح فولادی ، طرح های پتروشیمی ، راه و طرح های مهم و با اولویت دیگر را از جمله این 42 پروژه عنوان کرد و افزود : بعد از تایید اصلاح بودجه 92 از سوی شورای نگهبان عملیات آغاز پروژه های مزبور آغاز می شود.

وی در خصوص توافق ژنو هم گفت : هر قراردادی که تعهدات مالی برای کشور ایجاد کند باید به تایید مجلس برسد ولی در خصوص این قرارداد هنوز در حد تفاهمنامه است و روی بندهای آن کار کارشناسی می شود .

وی با بیان اینکه این توافقنامه به نفع ایران و عزت مدرانه بود، افزود : در این مذاکرات حقانیت و مظلومیت ایران به همه جهانیان ثابت شد زیرا ایران به هیچ وجه دنبال سلاح هسته ای نیست.

وی ادامه داد : در این مذاکرات توانمندی ایران در زمینه علمی و انرژی هسته ای صلح آمیز برای جهانیان مشخص شد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین تر بودن میزان برخورداری راه ها از میانگین استانی در حوزه انتخابیه، گفت : بایستی توجه بیشتری به این بخش شود.

سبحانی فر با اشاره به پیگیری های انجام شده در بحث راههای حوزه انتخابیه خود گفت : طی دو هفته گذشته حدود 600 تن قیر رایگان از وزارتخانه برای استان گرفته ایم که به شهرستان تحویل شده است.

وی با بیان اینکه هزینه آسفالت جاده 80 درصد مربوط به قیر است، افزود : با تامین این 600 تن قیر روکش آسفالت جاده های روستایی دره یام خوشاب ، رحمت آباد تا حکم آباد جوین ، جغتای به شهرستانک که مشکلات اساسی داشت شروع شده است.

وی در خصوص جاده ترانزیت سبزوار به قوچان نیز گفت : برای این جاده نیز درخواست و پیگیری شده و قرار است در یکی دو ماه آینده به زودی عملیات اجرایی در این جاده هم آغاز شود.

سبحانی فر برای پروژه حرم تا حرم هم گفت : این پروژه اعتبار بسیار بالایی می خواهد که از سوی هیات رییسه مجمع قرار شده این پروژه هم به صور فاینانس توسط چینی ها اجرای شود.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز مرکز جامع درمان بیماران خاص در سبزوار هم خبر داد و گفت : با توجه به نیاز مبرمی که به این بیمارستان است با این درخواست موافقت شد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اورژانس های جاده ای بویژه در خوشاب اظهار داشت: این شهرستان فاقد اورژانس جاده ای است .

وی با اشاره به بار سنگین ترافیکی در سمت جاده سلطان آباد خوشاب به قوچان گفت : برای شهرستان خوشاب دو پایگاه اورژانس جاده ای درخواست شده که امیدواریم بزودی این پایگاه ها استقرار یابند.

وی با اظهار اینکه کار احداث بیمارستان 32 تختخوابی خوشاب در تیرماه به اتمام رسیده ولی تجهیز آن مانده، افزود : پیگیر راه اندازی سریعتر این بیمارستان هم در دستور کار است .

وی در خصوص ابلاغ شهرستان شدن ششتمد هم گفت : پیگیر هستیم تا این مطالبه بحق مردم هم زودتر به ثمر برسد . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.