اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 آذر 1392 / کد مطلب: 7482 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی ضروری است


ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی ضروری است معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار خواستار مشارکت و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و مهار حاشیه نشینی در این شهرستان شد .

به گزارش سبزوارپیام، محمد کلاته در نشست ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سبزوار افزود : هر چند حاشیه نشینی موجب می شود هزینه ها و مشکلات اجتماعی زیادی را بر دولت تحمیل شود ولی وظیفه همه دستگاه های اجرایی ساماندهی و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی است .
وی با بیان اینکه سبزوار پس از مشهد مقدس دومین شهر در استان است که با رشد حاشیه نشینی مواجه است افزود : متاسفانه این موضوع مشکلات بسیاری را در ابعاد مختلف بوجود آورده است .
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار با بیان اینکه توجه به مسائل  آموزشی ، بهداشتی و امنیتی و احداث این مکان ها از اولویت های مناطق حاشیه ای شهر است افزود : دستگاه های اجرایی از اعتبارات  ویژه  سکونتگاه ها و نیز اعتبارات داخلی دستگاه ها پروژه هایی را بدین منظور پیش بینی کنند .   
 وی اظهار داشت :گسترش  سکونتگاه‌های غیررسمی منجر به ایجاد معضلات و مشکلاتی همچون سیما و بافت نامناسب و ناموزون، فقدان امنیت،ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی،امنیتی، پائین بودن کیفیت محیط زیست، ضعف زیر ساخت‌ها و در نهایت ساختار ضعیف فرهنگی و اجتماعی می‌شوند.
وی با اظهار اینکه مردمی که  در نواحی حاشیه شهر هستند از بنیه اقتصادی ضعیفی برخوردارند  که به آنان باید کمک شود تصریح کرد : بایستی  ضمن توجه به شرایط اقتصادی مردم با استفاده از امکانات ، توانمندسازی و توسعه خدمات تلاش کنیم .
وی با اشاره به سوء استفاده برخی فرصت طلبان از اتفاقات حاشیه نشینی افزود : این افراد با قطعه بندی زمین ها با قولنامه اقدام به خرید فروش زمین ها می کنند که باید در این خصوص نیز اقدامات جدی صورت بگیرد.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار  با اشاره به عواملی که موجب مهاجرت مردم روستا ها به  شهر  می شود گفت : جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر با برنامه ریزی  و اشتغالزایی در روستاها و نیز ارائه تسهیلات برای بازسازی بافت های فرسوده شهری از جمله عواملی است که می تواند از رشد حاشیه نشینی جلوگیری کند .
  در این نشست چهار کمیته با عنوان اجتماعی ، امنیتی ، اقتصادی و زیرساخت ها در ستاد تعیین شد که این کمیته ها نیز نشست های جداگانه ای  داشته و نتایج را به ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی گزارش دهند .
 

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.