اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 18 آذر 1392 / کد مطلب: 7468 / نظرات: 0


پای سخن مهندس عمارلو رییس محیط زیست شهرستان سبزوار


                                  

پس از تعویق موقت انتقال آهوهای مینیاتوری پناهگاه شیراحمد به همت دوستداران محیط زیست وحیات وحش شهرمان و پا در میانی فرماندار محترم و اعضای شورای شهر, پای صحبت مهندس عمارلو ریاست محترم محیط زیست شهرستان نشسته و نظر ایشان را در رابطه با عاقبت این چهار جبیر باقیمانده جویا شدیم.

مهندس عمارلو با حمایت ضمنی خوداز احیا و تکثیر این پستاندار زیبا در پناهگاه حیات وحش شیراحمد به وجود موانعی برسر راه تکثیر جبیر در این مکان اشاره کرد,.

از جمله این معارض وجود نزدیک به دویست نقطه پارگی و حفره در حصار فنس کشی چند ده کیلومتری سایت پرورش و احیا جبیر است که موجبات تعرض شکارچیان چه طبیعی (مثل کاراکال و گرگ و....)وچه غیر طبیعی (انسانها) را فراهم آورده و همچنین باعث خروج جبیرها از منطقه امن فنس کشی گردیده که متاسفانه زنده ماندن این زبان بسته ها بعد از خروج از محدوده(با وجود شکارچیان تفنگ به دستی که این روز ها به لطف صدور مجوز های بیشمار از طرف سازمان حفاظت  از محیط زیست کشورتعدادشان از تعداد ریگدانه های گسترده در دشت چند صد هکتاری شیر احمد بیشتر شده)جزو محالات است.

مهندس عمارلو تعمیر حصار را جزو ملزومات مقدماتی احیا و تکثیر دوباره جبیرها بر شمردند و اظهار کردند این تعمیرات نیازمند بودجه ای چهل تا پنجاه میلیون تومانیست که اداره محیط زیست به تنهایی قادر به تامین آن نیست و مساعدت مسئولین شهرستان را می طلبد.

ایشان در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولین محترم شهرستان به ویژه فرماندار و اعضای محترم شورای شهر در جذب اعتبارات, پناهگاه حیات وحش شیر احمد همچون گذشته به یکی از بهترین سایت های احیا و تکثیر آهوی مینیاتوری تبدیل گردد.

در انتها این پرسش در ذهن ما و دیگر همشهریانمان به وجود می آید که آیا ماندن این پستاندار در معرض انقراض در سبزوار که باعث رونق پناهگاه حیات وحش شهرمان شده و موجبات ارتقا این پناهگاه به پارک ملی را در آینده نزدیک فراهم خواهد آورد و باعث جذب گردشگران حرفه ای و همچنین اختصاص بودجه کشوری (در سطح پارک ملی)می شود,.... ارزش این سرمایه گذاری مختصر پنجاه میلیونی را ندارد...؟؟

طبیعت دوستان سبزسبزوار






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.