اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 آذر 1392 / کد مطلب: 7462 / نظرات: 0


ترس دشمن از تفکر دینی و شهادت‌طلبی جوانان ماست


 استاد حوزه و دانشگاه، ترس امروز دشمن را از دین اسلام و قرآن دانست و افزود: دشمنان از انرژی هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه ترس آن‌ها از تفکر دینی و شهادت طلبی جوانان ماست.

حجت‌الاسلام رمضانعلی ثباتی‌مقدم، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با گرامیداشت 16 آذر و یاد شهدای دانشجو گفت: ورود دشمن در عرصه استعمار و جنگ در گذشته، ورود فیزیکی بود اما امروز دشمن با گلوله بی صدا، تهاجم و شبیخون فرهنگی به میدان جنگ آمده است.

وی بیشترین هدف و سرمایه گذاری امروز دشمن را روی قشر جوان و دانشجوی کشور عنوان کرد و افزود: دشمن می‌خواهد دانشجویان ما به جای اینکه در پی تحصیل علم، تلاش و کوشش باشند به سمت اعتیاد و بی بندو باری کشانده شوند.

وی با اشاره به افتخاات امروز دانشجویان کشور در سطح جهان، خاطر نشان کرد: اگر دانشجویان ما از درون تهی و از فرهنگ اسلام دور شوند، در مسیر مورد هدف دشمن قرار می‌گیرند و از این طریق دشمنان به خواسته خود می‌رسند.

حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم اضافه کرد: در جنگ فیزیکی هشت ساله علیه کشورمان، اصابت گلوله دشمن به جوانان را همه می‌فهمیدند و آن کس که مورد اصابت قرار می‌گرفت یا به افتخار به شهادت نائل می‌آمد یا سند جانبازی دریافت می‌کرد اما امروز گلوله دشمن بی صدا شده و به هر کس بخورد نتیجه آن بی‌ایمانی، بی‌اعتقادی، اعتیاد و بی بند و باری می‌شود.

امام جمعه ششتمد، قرآن و تمسک به این کتاب آسمانی را نسخه شفابخش معرفی کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با آموزه‌های قرآنی دردهای آن روز جامعه خود را درمان و آینده امت اسلام را تضمین کرد.

وی با بیان اینکه قرآن نسخه‌ای است که باید به وسیله متخصصان آن یعنی اهل بیت(ع) ارائه شود، اظهار کرد: این نسخه بایدها و نبایدهایی دارد که اگر به آن عمل نکنیم، اثری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم، ترس امروز دشمن را از دین اسلام و قرآن دانست و افزود: دشمنان از انرژی هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه ترس آن‌ها از تفکر دینی و شهادت طلبی جوانان ماست. اگر دانشجویان، جوانان و نوجوانان ما سر سفره قرآن بنشینند و خود را به واسطه آن بیمه کنند از هر خطری مصون هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با گرامیداشت 16 آذر سال 1332 گفت: این روز در کشورمان به نام روز دانشجو نامگذاری شده تا دانشجویان آن حماسه را تکرار کنند و با هوشیاری همیشه در صحنه باشند.

وی با اظهار اینکه دانشجویان قشر فرهیخته و آینده‌سازان کشور هستند، افزود: همین قشر دانشجو هستند که مسئولیت‌های آینده کشور به آنان سپرده می‌شود از همین رو باید مسائل سیاسی را بفهمند و درک کنند. دانشجویان در عین درک مسائل و فضای سیاسی پیرامون خود نباید سیاسی‌کاری کرده و در این حوزه ابزار دست دیگران قرار گیرند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.