اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آذر 1392 / کد مطلب: 7437 / نظرات: 0


مناسب سازی اماکن عمومی خوشاب توجه و همکاری مسوولان را می طلبد


مناسب سازی اماکن عمومی خوشاب توجه و همکاری مسوولان را می طلبد  رییس اداره بهزیستی خوشاب گفت : مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی این شهرستان برای معلولان نیازمند همکاری و توجه ویژه همه ادارات و دستگاه های اجرایی است.

 به گزارش سبزوارپیام ، علی صدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همه ادارات و دستگاه های اجرایی به ویژه شورای اسلامی و شهرداری شهر سلطان آباد بایستی در این راستا، جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید کارشناسان بهزیستی برای مناسب سازی از ادارات و اماکن دولتی سطح شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب ، اظهار داشت : متاسفانه به جز اداره بهزیستی خوشاب هیچ کدام از ادارات و اماکن دولتی این شهرستان برای معلولان مناسب سازی نشده اند.

رییس اداره بهزیستی خوشاب، مناسب سازی ادارات و معابر عمومی را از اولویت های این شهرستان برای معلولان ذکر کرد و گفت : قریب به سه سال است که هیچ اعتبار دولتی برای مناسب سازی ادارات و سازمانها اختصاص نیافته است .

وی با اشاره به تشکیل ستاد مناسب سازی معلولان از سال گذشته در خوشاب گفت : ساماندهی وضع موجود فضاهای عمومی و شکل بخشیدن به فضاهای آینده در برنامه های کاری این ستاد قرار دارد.

وی به اقدامات انجام شده توسط این ستاد پرداخت و گفت : علاوه بر پیگیری برای انجام بهسازی پیاده روها ،قانون جامع حمایت از معلولان به همه ادارات ارسال شده است .

وی افزود: همه محیط های ادارات، نهادها، و فضاهای شهری شهرستان توسط کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی بازدید شده و نیازمندی های مناسب سازی را با مدیران دستگاه های اجرایی درمیان گذاشته ایم .

رییس اداره بهزیستی خوشاب اظهار داشت: تامین نیازهای اولیه برای معلولان و جانباران در ادارات از جمله درب بازشو ، سرویس بهداشتی ، رمپ (سطح شیبدار ) ، آسانسور و غیره ضروری است.

صدر با اشاره به اختصاص 50 میلیون ریال برای مناسب سازی مسکن معلولان از ابتدای امسال هم گفت : بهسازی مسکن معلولان نیازمند اعتبارات بیشتر است چون متاسفانه مسکن معلولان هم اکثرا فرسوده بوده و مناسب سازی نیست.

رییس اداره بهزیستی خوشاب اظهار داشت : در حال حاضر اشتغال ، مسکن و مناسب سازی اماکن عمومی برای سهولت دسترسی به امکانات از مهمترین موانع و مشکلات معلولان در این شهرستان است .

وی با اظهار اینکه نابسامان بودن فضاهای شهری و عدم انطباق آنها با نیازها و خواسته های معلولان سبب منزوی شدن آنان می شود ، افزود : ساماندهی و مناسب سازی دوباره این فضاها در واقع بازگرداندن این افراد به زندگی اجتماعی و فعالیت دوباره است.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولین ˈ موانع را بشکنید ،درها را باز کنید برای یک جامعه فراگیر و توسعه برای همه ˈ گفت : بنا بر این شعار توجه جدی به امر مناسب سازی محیط ها از حقوق معلولان و در راستای برابرسازی فرصت ها است که باید هر چه بیشتر در این راستا کار شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.