اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 13 آذر 1392 / کد مطلب: 7436 / نظرات: 0


174 طرح تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به تصویب رسیده است


174 طرح تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به تصویب رسیده است  رییس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت : تاکنون 174 طرح تحقیقاتی در این دانشگاه به تصویب رسیده است.

 دکتر محمود غفوری نژاد به تشریح فعّالیت های پژوهشی این دانشگاه پرداخت و گفت : این دانشگاه تا کنون موفقیت های خوبی کسب کرده است.

وی با اشاره به عملکرد این دانشگاه در جهت ایجاد مرکز رشد و کارآفرینی گفت: در این زمینه، رایزنی هایی انجام شده و کلیات آن در شورای پژوهشی این واحد تصویب شده و نمایندگانی برای پیگیری مصوبات آن، معرفی شدند.

وی در مورد طرح های تحقیقاتی به تصویب رسیده این دانشگاه از آغاز تأسیس تاکنون اظهار کرد: از این تعداد، 133 طرح خاتمه یافته و 41 طرح دیگر در حال اجرا می باشد.

وی به برگزاری همایش های متعدد از جمله کارگاه آموزشی اتوماسیون صنعتی، سمینار هدفمندکردن یارانه ها و کارگاه روش شناسی تحقیق اشاره کرد و افزود:دومین همایش ملّی ˈزیره سبزˈ در ماه های آتی به میزبانی این دانشگاه هم برگزار می شود.

دکتر غفوری نژاد، تعداد اختراعات و نوآوری های به ثبت رسیده دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار را 35 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد می توان به اختراعاتی همچون سامانه هوشمندسازی راه و وسایل حمل و نقل جاده ای، ساخت قمقمه با قابلیت تصفیهی آب، ساخت دستگاه افزایش عُمر لامپ مهتابی و طراحی و ساخت رُبات امدادی اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از 100 هزار جلد کتاب در کتابخانه های این دانشگاه گفت: حاصل تلاش های پژوهشی و علمی اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سال های اخیر، چاپ 90 مقاله ی ISI و 178مقاله علمی-پژوهشی است.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی سبزوار تهیه ی نرم افزار Data Worker در جهت پردازش و به روز رسانی اطّلاعات و آمار دردوره های زمانی مشخص را ازجمله دستاوردهای دفتر اطّلاعات و آمار این دانشگاه در سال های اخیر عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ی مکانیزاسیون و خدمات الکترونیکی هم گفت: نرم افزار اتوماسیون تحت وب با هدف انجام اموراتی همچون انتخاب واحد،پرداخت شهریه،دسترسی آسان اُستادان به مشخصات دانشجویان خود، کارنامه ی ترمی دانشجویان و نمایش صفحه یشخصی اُستادان از طریق شبکه ی اینترنتی دانشگاه،برنامه نویسی و مورداستفاده قرارگرفت.

وی در پایان به ارائه آماری از دستاوردهای علمی و پژوهشی این دانشگاه در سال های گذشته پرداخت و گفت: تألیف و ترجمه 49 جلد کتاب، حضور 54 نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه در سمینارهای خارج از کشور، تکمیل و بهره برداری از 33 آزمایشگاه و 23 کارگاه جدید و ارائه 556 مقاله به همایش ها و 328 مقاله به مجلات علمی و پژوهشی از جمله اقدامات انجام شده در سنوات اخیر است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.