اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 آذر 1392 / کد مطلب: 7412 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار سبزوار:


آموزش مستمر برای کاهش اثرات بلایای طبیعی نهادینه شود


آموزش مستمر برای کاهش اثرات بلایای طبیعی نهادینه شود  معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت : آموزش مستمر و پویا برای کاهش اثرات بلایای طبیعی بایستی در بین همه افراد جامعه نهادینه شود .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ،قاسم شعبانی روز یکشنبه در حاشیه مانور زلزله و ایمنی که در آموزشگاه دهخدا سبزوار برگزار شد، افزود : بایستی این گونه مانورها فراگیر شده و همه افراد آموزش های لازم را در این خصوص فرا گیرند تا در لحظه بحران بتوانند در برابر حوادث ایمنی نسبی داشته باشند.

وی اظهار داشت : ارتقای آموزش و آگاهی در خصوص حوادث و بلایای طبیعی و نحوه برخورد افراد با حوادث موجب می شود تا در صورت وقوع این حوادث با اقدامات صحیح و سریع شاهد کاهش اثرات جبران ناپذیر آن باشیم.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه بایستی اصل آموزش به عنوان اصلی مهم و بنیادی در همه حوزه ها مورد توجه قرار گیرد،افزود : این اصل باعث کاهش خسارات ناشی از حوادث می شود.

فرماندار سبزوار بر به روز شدن تجهیزات و امکانات سازمان های امدادی تاکید کرد و گفت : بایستی این مهم هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی، مقاوم سازی ساختمان ها را نیز یکی از مواد کاربردی در کاهش خسارات در زمان حوادث عنوان کرد.

او اظهار داشت : ارایه تسهیلات در این زمینه کار بزرگی بود که دولتها در راستای مقابله با حوادث طبیعی برداشته اند .

وی ادامه داد : همانطور که در راستای پدافند غیرعامل تلاش می کنیم بایستی علاوه بر بحث آموزش در راستای طرح های جامع در خصوص مقاوم سازی و ایجاد پناهگاه برای حوادث طبیعی تلاش کنیم.

در مانور زلزله و ایمنی که با حضور دستگاه های اجرایی مدیریت بحران سبزوار برگزار شد دانش آموزان این شهرستان پس از فراگرفتن آموزش های لازم با صدای زنگ نسبت به خروج امن ، پناه گیری در اماکن امن و مطمئن و نیز اسکان در محل امن اقدام کردند.

همچنین در این مانور امدادگران هلال احمر ، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان نیز جابجایی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی را تمرین کردند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.