اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 آذر 1392 / کد مطلب: 7391 / نظرات: 0


یادواره شهدای فرهنگی سبزوار برگزار شد


یادواره شهدای فرهنگی سبزوار برگزار شد یادواره 24 شهید فرهنگی شهر سبزوار با عنوان ˈمشعلداران داناییˈ در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، یکی از همرزمان شهدا و راویان دفاع مقدس در این آیین معنوی گفت : بایستی هر چه بیشتر در معرفی شهدا و فرهنگ آنان بویژه برای نسل جوان جامعه تلاش کنیم .

علیرضا دلبریان افزود : با معرفی شایسته شهدا به مردم و بویژه نسل جوان ، جامعه در مقابل بسیاری از گزندها و آسیب های اجتماعی بیمه می شود.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی دادن به جوانان از جنگ تحمیلی و زندگی شهدا، گفت : یکی از اشکالات در معرفی تاریخ جنگ و زندگی شهیدان این است که آنان به آنان به عنوان افرادی دست نایافتنی و کسانی که برای شهادت خلق شده بودند ، معرفی می گردند .

وی افزود : در انتقال درس های دفاع مقدس که در سایه فداکاری ها ، رزم ها ، تحمل سختی ها ، اسارت ها و شهادت ها بدست آمده، ضعیف عمل شده است.

وی خلوص نیت، فداکاری ، همدلی ، عبادت و مناجات های شبانه را از ویژگی های شهدا اعلام کرد و گفت : دفاع مقدس یک زندگی زیبا مملو از درس ها و تجربیات گرانبهاست که می تواند الگوی خوبی برای زندگی همه باشد.

وی با انتقاد از نحوه نمایش جبهه به عنوان مکان جنگ ، غم و گریه خطاب به هنرمندان بسیجی گفت : سعی کنید تا واقعیت جبهه ، روحیه شاد و استقامت بچه های جبهه را با هنر خود به تصویر بکشید.

در این یادواره که به همت مدیریت آموزش و پرورش سبزوار و بسیج فرهنگیان سبزوار برگزار شد،از خانواده های معظم شهدای فرهنگی این شهر تجلیل شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.