اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 آبان 1392 / کد مطلب: 7350 / نظرات: 0


کتابخانه خوشاب نیازمند همکاری و مشارکت مسوولان است


کتابخانه خوشاب نیازمند همکاری و مشارکت مسوولان است  رییس اداره کتابخانه عمومی خوشاب گفت : کتابخانه های عمومی این شهرستان نیازمند همکاری و مشارکت مسوولان است .

به گزارش سبزوارپیام، قدرت الله کشوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هر کدام از مسوولان دستگاه های اجرایی به نوبه خود می توانند در رشد و ارتقای کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در توسعه هر شهرستانی اظهار داشت : دغدغه فرهنگی در هر منطقه ای بایستی جز اولویت های مهم مسوولان باشد.

وی با اشاره به ضرورت احداث و تجهیز کتابخانه و نیز اطلاع رسانی برای ترغیب و تشویق کتابخوانی به عنوان یک نیاز فرهنگی ،گفت : برای این نیاز فرهنگی بایستی ارتباط و تعامل خوبی بین ارگان ها و سازمان های آموزشی و خدماتی برقرار شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوشاب با اشاره به وجود کتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد به عنوان تنها کتابخانه عمومی نهادی در این شهرستان، گفت : این کتابخانه دارای 700 نفر عضو و 12 هزار نسخه کتاب می باشد که دو هزار نسخه از این کتب ، مربوط به گروه سنی کودک است.

کشوری با اشاره به مشکل کمبود تجهیزات از جمله قفسه و رایانه در کتابخانه شهدای سلطان آباد خوشاب گفت : چهار ماه است که به دلیل کمبود قفسه فقط مجلات از طرف نهاد به این کتابخانه ارسال می شود ولی برای کتاب قطع منابع کرده تا این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به تخصیص بودجه ای از محل اعتبارات تملک دارایی برای تجهیزات ، مرمت و تعمیر این کتابخانه ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر با جذب این اعتبار مشکل کتابخانه برطرف شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات موجود جوابگوی ساخت کتابخانه به حد نیاز نیست و در این زمینه نیازمند مشارکت جدی خیرین در ایجاد کتابخانه مشارکتی هستیم ،افزود : بخش مشکان و روستاهای پرجمعیت از جمله رباط جز و نوده انقلاب خوشاب در اولویت ایجاد کتابخانه مشارکتی در این شهرستان است .

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوشاب همچنین از اهدا بیش از 300 جلد کتاب توسط کتابخانه دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد به کتابخانه شهدای سلطان آباد این شهرستان طی هفته کتاب نیز خبر داد.

کشوری با اظهار اینکه عضویت در کتابخانه شهدای سلطان آباد در هفته کتاب رایگان است ،افزود : برپایی نمایشگاه کتاب با محتوای کتب عاشورایی، انواع نرم افزار مذهبی و کتابهای کودک ، برگزاری مسابقات نقاشی ، تقدیر و تجلیل از کتابخوانان برتر و اعضای فعال کتابخانه ، برگزاری مسابقات کتابخوانی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه های هفته کتاب در شهرستان خوشاب است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.