اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 آبان 1392 / کد مطلب: 7349 / نظرات: 0


نخستین ایستگاه عمومی مطالعه در پایانه مسافربری سبزوار بهره برداری شد


نخستین ایستگاه عمومی مطالعه در پایانه مسافربری سبزوار بهره برداری شد  به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نخستین ایستگاه عمومی مطالعه در پایانه مسافربری برون شهری سبزوار بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، نایب رییس شورای اسلامی شهر در مراسم افتتاح این ایستگاه به اهمیت علم و مطالعه اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام همیشه بر اهمیت علم و مطالعه تاکید شده است.

مسعود پسندیده از راه اندازی این ایستگاه به عنوان اقدامی موثر از سازمان میادین و اداره کتابخانه های عمومی یاد کرد و افزود: این ایستگاه های مطالعه علاوه بر اهمیت کتاب و مطالعه، در پرکردن اوقات مسافران و استفاده مفید از زمان انتظار در هر مجموعه ای نیز می تواند موثر باشد.

وی در ادامه به مقایسه ای کوتاه از سطح مطالعه کشورهای اروپایی و کشورمان پرداخت و اظهار داشت: در کشورهای اروپایی از هز زمان ممکن برای مطالعه و تفکر استفاده می شود و به گونه ای به کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهند.

وی افزود: آنها از کتاب های جیبی برای مطالعه در هر مکانی استفاده می کنند اما در کشور ما نگاه به مقوله کتاب و کتابخوانی متاسفانه این گونه نیست.

نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین خواستار راه اندازی این ایستگاه های مطالعه در صف های نانوایی به عنوان یکی از محل های پر تردد مردمی شد.

وی ادامه داد: به دلیل تردد زیاد مردم و پرت شدن زمان انتظار آنان، راه اندازی این ایستگاه ها می تواند اقدامی موثر در جلوگیری از به بطالت گذشتن وقت مفید آنان و تبدیل شدن این مکان ها به یکی از مراکز مهم مطالعه عمومی باشد.

پسندیده با بیان اینکه تبعیت از هر کار خوب وظیفه ماست، بر نگاه ویژه مسوولان در این حوزه جهت مدیریت اوقات فراغت و اعطای تسهیلات از سوی شورا تاکید کرد.

وی گفت: برای پیشبرد فرهنگ باید نگاه را فراتر برد، بودجه ها بیشتری را به ترویج مطالعه اختصاص داد و همچنین جهت افزایش دانش افزایی و به روز کردن اطلاعات شهروندان، اهدای کتاب های رایگان را از سطح مدارس آغاز کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی ایستگاه های عمومی مطالعه در سبزوار، در آینده ای نزدیک این کهن شهر به یکی از پایلوت های مهم کشور در این زمینه تبدل شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در این مراسم از راه اندازی جمعه بازار کتاب، راه اندازی بخش کودک کتابخانه ناوی، و اجرای دو مسابقه کتابخوانیˈحماسه حسینیˈ و ˈانقلاب اسلامی در سبزوارˈ در زمان تصدی اش در اداره فرهنگی ورزشی به عنوان چند کار فرهنگی خوب یاد کرد.

مهدی مقصودی راه اندازی این ایستگاه را اقدامی ماندگار و موثر از سوی سازمان میادین و اداره کتابخانه های عمومی سبزوار برشمرد و گفت: هنوز هم این اقدامات شایسته و بجا برای شهری کهن و با قدمت مثل سبزوار کافی نیست.

مقصودی افزود: اگر در هر سال تنها یک درصد از هزینه های عمرانی شهرداری به مقوله فرهنگ تعلق بگیرد، در آینده ای نه چندان دور شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه خواهیم بود.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سبزوار هم گفت : راه اندازی ایستگاه های مطالعه از تیرماه سال 91 در دیدار کلیه کتابداران کشور با رهبر معظم انقلاب مطرح شد.

معصومه فلاحی افزود: در آن دیدار رهبر عظیم الشان انقلاب از کلیه دست اندرکاران کتابخانه های عمومی کشور در خواست نمودند تا کتاب را وارد زندگی مردم کنند و کتاب های آسان تهیه و در مراکز پر تردد مردمی قرار دهند.

وی با اظهار اینکه 103 ایستگاه مطالعه در کشور راه اندازی شده ، افزود: اکنون در سبزوار دو ایستگاه مطالعه در بیمارستان واسعی و پایانه مسافربری راه اندازی شده که ایستگاه بعدی هفته آینده در محل بانک ملی مرکزی راه اندازی خواهد شد.

وی از راه اندازی ایستگاه های مطالعه ˈپیک مهرˈ براساس منویات رهبر و استاندار خراسان رضوی در آینده ای نزدیک در سبزوار نیز خبر داد و گفت: دو ایستگاه ˈپیک مهرˈ در کلینیک تخصصی تامین اجتماعی و مرکز درمانی بهداشت راه اندازی خواهد شد.

فلاحی گفت: اگر می خواهیم در مجموعه شهری فعالیت های فرهنگی و گسترش فرهنگ مطالعه به ثمر بنشیند باید نگاهی دیگر و کارهای متفاوت در این حوزه داشته باشیم.

در پایان از نخستین ایستگاه مطالعه عمومی پایانه مسافربری سبزوار رونمایی شد،این ایستگاه مجهز به شش هزار جلد کتاب می باشد.

در حاشیه این مراسم نیز مقرر شد 50 تاکسی سبزوار مجهز به باکس های کتاب شوند تا در صورت استقبال این مهم در همه تاکسی های سطح شهر به اجرا درآید.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.